Mergi la conţinutul principal

Alegeri la Camera de Comerţ Brăila

Aprilie este luna în care, o dată la 4 ani, mediul de afaceri local, arondat Camerei de Comerţ Industrie şi Agricultură (CCIA) Brăila, îşi stabileşte prin vot preşedintele. Astfel că pentru joi, 7 aprilie, este programată Adunarea Generală Ordinară (AGO) a membrilor, principalul punct pe ordinea de zi fiind alegerea noului colegiu de conducere şi apoi a preşedintelui. În prealabil însă, pe finalul lunii martie, a fost întrunit colegiul de conducere al CCIA Brăila, ale cărui lucrări preced, practic, AGO din 7 aprilie, ocazie cu care Ştefan Fusea, actualul preşedinte al organizaţiei, a prezentat bilanţul activităţilor derulate în ultimii 4 ani.

"Practic, acest bilanţ a evidenţiat noua viziune privind filosofia dezvoltării economice durabile prin creşterea capacităţii mediului economic de a face faţă provocărilor prezente şi viitoare. În ultimii doi ani, CCIA Brăila a abordat problemele de actualitate din viaţa economică pentru a contribui la fundamentarea unor puncte de vedere ale comunităţii de afaceri brăilene privitoare la domeniile vitale de activitate, dezvoltarea şi modernizarea pieţei interne, dezvoltarea unui mediu de afaceri propice economiei de piaţă. A existat o preocupare statornică pentru întărirea colaborării cu operatorii economici, organele administraţiei publice locale şi alte instituţii, îmbunătăţirea imaginii şi a relaţiei cu membrii săi, pentru eficientizarea activităţii, căutând mereu acţiuni novatoare, durabile şi deschise spre exterior, în beneficiul oamenilor de afaceri şi al potenţialilor întreprinzători", ne-a declarat Ştefan Fusea.
În vederea creşterii nivelului de implicare a CCIA Brăila în politicile publice, mai susţine sursa citată, au fost transmise propuneri de amendamente la proiecte de acte normative aflate în dezbatere publică, cum ar fi Codul Fiscal şi Codul de Procedură Fiscală, Legea turismului, reglementări privind taxarea marilor contribuabili, învăţământ profesional în sistem dual, sectorul IMM-urilor etc.
Pentru creşterea reprezentativităţii CCIA Brăila a fost lansată o campanie de apropiere a organizaţiei de mediul de afaceri local, prin preluarea de propuneri concrete ale companiilor, privind problemele cu care se confruntă şi transmiterea acestora către autorităţile publice competente.

Rebranding CCIA Brăila

Vă prezentăm, în cele ce urmează, bilanţul ultimilor 4 ani de activitate a CCIA Brăila.
Creşterea competitivităţii şi consolidării portofoliului de servicii camerale, s-a realizat prin implementarea a două noi servicii:
- Chamber Trust - este serviciu adresat exportatorilor, un instrument util oamenilor de afaceri, atunci când sunt în căutarea unui partener şi doresc o prezentare care să îi evidenţieze;
- Risc Partener - Certificat privind bonitatea firmelor.
CCIA Brăila s-a implicat în structuri asociative ale mediului de afaceri de tipul Pactul pentru Fiscalitate, Coaliţia pentru Dezvoltarea României. Prezenţa sistemului cameral în astfel de forumuri de dialog cu decidentul politic este o oportunitate pentru creşterea nivelului de vizibilitate şi consolidarea profilului organizaţional, în vederea accesului la platformele de consultare a autorităţilor publice cu mediul privat.
Au fost organizate 77 de întâlniri/acţiuni/dezbateri interne şi internaţionale pe diverse teme: educaţia antreprenorială în viaţa IMM-urilor, construcţiile - prezent şi viitor, dezvoltarea cooperării în afaceri în zona Mării Negre, rolul calităţii într-o economie bazată pe cunoaştere, mediu şi climă în contextul dezvoltării rurale, târguri şi expoziţii naţionale şi internaţionale, priorităţi, oportunităţi şi provocări în promovarea economică externă a României, promovarea zonei pescăreşti a judeţului Brăila, oportunităţi de investiţii în judeţul Brăila, accesarea de fonduri de finanţare nerambursabilă etc.
A fost iniţiată o amplă campanie de marketing pentru reconfigurarea brand-ului CCIA Brăila la nivel local şi în mediul on-line şi promovarea serviciilor pe care aceasta le oferă, inclusiv apelarea la Curtea de Arbitraj Comercial de pe lângă CCIA Brăila.
Organizaţia locală a participat la realizarea a 4 studii şi analize zonale, elaborate de Camera de Comerţ şi Industrie a României, cum sunt: Priorităţile de finanţare şi stimulare a sectorului IMM-urilor, Nevoia de formare profesională a firmelor, Oportunitatea stagiilor de practică pentru elevi, Combaterea evaziunii fiscale.

CCIA a reluat tradiţia organizării târgului de agricultură

A fost reluată activitatea de organizare a târgurilor, conform obiectivelor asumate în anul 2014, astfel: Târgul Naţional de AgriCultură devenit o veritabilă marcă agricolă naţională, Salonul AutoPro cu o largă expunere a ultimelor modele de mărci de automobile şi ambarcaţiuni şi Târgul Pascal - eveniment menit să reînvie tradiţiile locale.
Topul Firmelor Brăilene - cel mai obiectiv şi mai concludent clasament al performanţelor economice obţinute de firmele brăilene, a fost conceput şi organizat într-un concept nou, modern, ceremonia de decernare a diplomelor şi trofeelor Topului Firmelor Brăilene fiind organizată sub forma unei veritabile gale, la care au fost prezenţi alături de oamenii de afaceri, oficialităţi şi presa. Evenimentul s-a bucurat în fiecare an de prezenţa a peste 120 de firme şi 350 de participanţi.
Ca principal furnizor local de formare profesională, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila a instruit pe parcursul celor 4 ani un număr de 1.127 persoane şi a organizat seminarii şi workshopuri pe diverse teme de interes, la care au participat un număr de 456 persoane.
Ca promotor al dezvoltării economiei locale, CCIA Brăila a reeditat o ediţie noua a Albumului "Welcome to Brăila" cu texte în limba română şi engleză, în 1.000 de exemplare. Albumul reprezintă o veritabilă oglindă a tot ce are Brăila mai frumos şi de preţ, constituind astfel un instrument de promovare a oraşului nostru către colaboratori, parteneri de afaceri, investitori.

Camera şi-a sporit numărul de membri

Pornind de la considerentul că o Cameră este puternică prin membrii săi, actuala conducere a organizaţiei şi-a stabilit ca obiectiv prioritar creşterea numărului de membri, procentul realizat fiind de 30%, invitaţia rămânând deschisă şi celorlalte firme locale care încă nu sunt membre ale CCIA Brăila.
În 2014 - 2016 Camera a desfăşurat şi o amplă acţiune de renovare şi modernizare a sediului organizaţiei, fiind astfel amenajate birourile, sălile de curs, holurile şi spaţiile anexe de la parter şi etaj, "reuşind astfel să schimbăm şi în acest mod imaginea Camerei şi să se creeze condiţiile necesare organizării de întâlniri de afaceri, colaborări cu instituţii locale, naţionale şi internaţionale, prezentări de firmă, cursuri, seminarii. Lucrările au fost efectuate şi cu ajutorul sponsorizărilor oferite de unele firme membre CCIA Brăila, precum şi alte firme care au răspuns solicitărilor noastre. Mulţumim şi cu această ocazie firmelor care ne-au fost alături", a subliniat Ştefan Fusea.
Revenind la datele de bilanţ, demersurile întreprinse de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila au avut ca scop consolidarea poziţiei organizaţiei drept o voce importantă la nivelul mediului de afaceri local - facilitator de creştere economică, competitivitate şi inovare, actorul principal în creşterea şi dezvoltarea paletei de programe de formare profesională, dinamizatorul principal al informaţiilor de afaceri pe plan regional, liantul moderator între instituţii şi IMM-uri.
"Dorim să adresăm invitaţia tuturor membrilor CCIA Brăila de a participa la lucrările Adunării Generale Ordinare, care va avea loc în data de 7 Aprilie 2016, ora 13,00, în sala de conferinţe a Consiliului Judeţean Brăila, pentru a avea o bună reprezentare cu ocazia alegerii noului Colegiu de Conducere şi a Preşedintelui. Ca o paranteză, la lucrările Colegiului de Conducere s-a discutat şi iniţierea unor întâlniri între oamenii de afaceri şi parlamentari, pentru a demara discuţii privind axele principale de sprijin şi dezvoltare pe viitor a mediului de afaceri şi, implicit, a judeţului nostru", a încheiat preşedintele CCIA Brăila, Ştefan Fusea.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro