Mergi la conţinutul principal

Administrator de bloc, doar cu certificat de calificare profesională

• asta prevede un proiect de act normativ ajuns recent în Parlament • fără  acest certificat, administratorii vor risca amenzi de până la 10.000 lei • pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie să treacă de Parlament, să fie promulgat prin decret prezidenţial şi publicat în Monitorul Oficial • un proiect similar prevede posibilitatea revenirii la contractul de presări servicii pentru angajarea unui administrator de bloc, în loc de contract de muncă

 

Nu vor mai putea fi administratori de imobil persoanele care nu vor fi obţinut şi un certificat de calificare profesională, în plus faţă de atestatul profesional pe care îl eliberează primăriile după examenul scris suţinut de candidaţi, care în prealabil au făcut şi cursuri de formare în acest sens. 

Asta prevede, în linii mari, un proiect de act normativ iniţiat de Guvernul Grindeanu, pe ultima sută de metri a mandatului, şi ajuns recent în Parlament. Practic, această condiţie va fi obligatorie pentru ca administratorii să-şi păstreze funcţia şi după intrarea în vigoare a viitoarei Legi a asociaţiilor de proprietari. Dacă vor rămâne în funcţie fără să obţină certificatul, administratorii vor risca amenzi de până la 10.000 de lei.

Guvernul a aprobat în mai 2017 un Proiect de lege privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, ce va urma să abroge cadrul legal actual constituit de Legea nr. 230/2007. Documentul a ajuns recent în Parlament şi a intrat în procedura obişnuită de legiferare, cu menţiunea că forul decizional va fi Camera Deputaţilor. Aşa cum aminteam mai devreme, după intrarea în vigoare a propunerii legislative, persoanele fizice care sunt atestate în momentul de faţă ca administrator de bloc vor putea să-şi continue activitatea numai dacă vor obţine un certificat de calificare profesională, iar pentru parcurgerea acestei proceduri vor avea la dispoziţie o perioadă de 12 luni de la intrarea în vigoare a proiectului.

Dosarul de angajare al administratorilor va trebui să cuprindă atestatul emis de primarul localităţii, un certificat de calificare profesională obţinut în conformitate cu legislaţia în vigoare privind formarea profesională a adulţilor, cazierul judiciar, care să ateste că persoana în cauză n-a suferit nicio condamnare, precum şi dovada poliţei de asigurare de răspundere civilă profesională. “Certificatul de calificare profesională are drept scop certificarea calităţilor profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor şi se afişează, prin grija administratorului, la avizier, la data intrării în vigoare a contractului de administrare”, este subliniat în proiectul de lege.

Ca termen de comparaţie, în actualul cadru legislativ există doar obligaţia administratorilor de a fi atestaţi de către primar, actul respectiv având drept scop „certificarea calităţilor profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor la asociaţiile de proprietari”.

Mai trebuie spus faptul că proiectul prevede şI posibilitatea ca persoanele fizice autorizate, adică PFA-urile, să poată ocupa funcţia de administrator de bloc.

Un alt element de noutate adus în proiect este posibilitatea de a angaja administratorii în baza unui contract de prestări servicii (aşa cum se întâmpla în urmă cu câţiva ani), nu doar în baza unui contract individual de muncă. Actualmente, singura opţiune este contractul individual de muncă.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro