Mergi la conţinutul principal

Administraţia locală nu vrea să-şi concedieze angajaţii

Deşi au şi funcţii politice, de preşedinte, respectiv, prim-vicepreşedinte al filialei locale PSD, ca oameni de administraţie, cei doi nu se pot opri să nu constate că propriul Guvern vine cu nişte decizii care n-au nici în clin, nici în mânecă cu realitatea din teren şi nici cu legea.

Primarul Simionescu acuză noile reglementări stabilite de Guvern privind reducerea posturilor din domeniul bugetar şi instituirea concediului fără plată, drept unele de natură să dezorganizeze situaţia şi nu să o descurce. Edilul-şef susţine că unele dintre măsurile stabilite în şedinţa de Guvern de miercuri pur şi simplu contravin legii şi pun conducătorii de instituţii într-o situaţie de-a dreptul ingrată, dat fiind că angajaţii, funcţionari publici, pot oricând să le conteste în instanţă şi să câştige fără nicio problemă. Simionescu apreciază că ideea disponibilizării la grămadă, a mii de oameni din diverse instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale, doar de dragul de a face economie la buget, este complet ruptă de realitate şi a devenit reglementare aprobată de Guvern fără vreo consultare prealabilă cu primarii şi preşedinţii de consilii judeţene. Edilul a explicat că, în ceea ce-l priveşte, nu-şi face probleme că ar trebui să dea afară din oameni, dat fiind că municipalitatea lucrează cu personal mult sub numărul prevăzut în organigramă: "În momentul de faţă, Primăria are pe organigramă 344 de posturi şi are ocupate în acest moment 242 de posturi. Deci, dacă e să ne jucăm cu vorbele, o să facem o disponibilizare de 100 de oameni. Dacă e să vedem ce trebuie să facem pentru administraţie şi pentru comunitate, v-aş spune că serviciul de Evidenţă are pe organigramă 40 de posturi şi are astăzi ocupate 30. După aceea, o să ne întrebăm de ce se stă mai mult la ghişeu". Primarul a explicat că sunt complet neîntemeiate declaraţiile unor politicieni că, prin tăierea din organigramă a posturilor neocupate, tot s-ar face o economie, pentru că, deşi neocupate, ele aveau acoperire pe buget, iar banii respectivi erau folosiţi, în final, pentru alte cheltuieli: "Alţi bani decât cei aprobaţi deja prin buget nu se pot plăti salariaţilor, chiar dacă, să spunem, ar rămâne nişte fonduri disponibile la final de an. Banii rămaşi eventual disponibili de pe urma posturilor neocupate nu pot fi împărţiţi angajaţilor existenţi, pentru că nu există posibilitate legală pentru asta. În plus, acei bani nu pot fi folosiţi nici pentru cheltuieli pe alte capitole".

Simionescu acuză faptul că măsurile stabilite de Guvern contravin legilor în vigoare şi, chiar dacă ar fi aplicate, vor fi contestate în instanţă, iar salariaţii îşi vor primi toate drepturile înapoi, fără niciun dubiu: "Între o hotărâre guvernamentală şi una de instanţă, ultima trebuie aplicată. Şi atunci trebuie să ne hotărâm să dăm nişte reglementări care să poată fi aplicate. Sunt lucruri pe care nu prin declaraţii politice le rezolvăm, ci prin acte administrative care să aibă puterea de a regla situaţia. Nu se pot face lucrurile pe picior, azi dăm o decizie, mâine alta, poimâine se contestă şi tot aşa.

Eu cred că asemenea lucruri creează nu organizare, ci o dezorganizare şi transferă nişte măsuri administrative în măsuri comerciale, ceea ce nu este în regulă".

"Când mi se va oferi oficial baza legală, mai discutăm"

Simionescu este de părere că se pot găsi forme prin care se pot realiza astfel de "manifestări de solidaritate" şi care să fie şi bazate pe lege, astfel încât să nu fie contestate şi să se ajungă la o bătaie de cap şi la cheltuieli mai mari decât înainte: "Să nu transferăm un discurs politic şi nişte idei politice în măsuri administrative! Din punctul meu de vedere, variantele care sunt aruncate pe piaţă acum, administrativ, nu stau în picioare. Eu vă pun o întrebare: dacă timp de 10 zile noi luăm toţi concediu şi închidem, cum fac unele firme, ce se întâmplă? Oamenii se nasc, se căsătoresc, mor şi nu pot să aştepte până vin eu din concediu ca să-i dau certificat de naştere, de deces, etc. În plus, sunt în execuţie diverse tipuri de contracte la care trebuie urmărite nişte termene, sunt licitaţii, etc. deci varianta să închidem Primăria 2 săptămâni nu merge. Dacă luăm concediu fără plată, dar venim la serviciu, pe o formulă de voluntariat, ce ne facem dacă o persoană trebuie să semneze ceva, ce valoare are acea semnătură, dacă el, oficial, este în concediu în ziua respectivă? Dacă i se întâmplă vreun accident, ce facem, că el, oficial, nu are ce căuta acolo? Dacă luăm pe rând concediul, înseamnă că în jur de 60 de angajaţi din Primărie trebuie să plece, odată, astfel încât pînă la finele anului, să termine toţi acest concediu. Nu putem să ne lipsim de atâţia oameni deodată. Dacă tot vor să facă ceva care să poată fi şi legal, haideţi să hotărâm, de exemplu, că trei luni de zile, se diminuează salariile cu 10 - 20% sau nu se mai dau sporurile, decizii care pot fi un act administrativ, dar care trebuie discutate cu sindicatele".

În ceea ce-l priveşte, preşedintele Consiliului Judeţean ne-a declarat ieri că nu are de gând să disponibilizeze niciun subordonat şi că nici nu are motive să o facă, dat fiind că volumul de muncă este foarte mare, iar numărul de posturi ocupate este mult sub cel al posturilor aprobate prin organigramă."O hotărâre de Guvern nu are puterea de a trece peste o lege, astfel încât am mari dubii că plenul CJ va accepta să modifice organigrama, pentru că aşa vrea Guvernul. Noi avem mult de muncă, sunt o mulţime de proiecte în derulare în perioada următoare şi nici n-am oameni, cât ar fi necesar, pentru a acoperi volumul de lucrări. Cât priveşte concediul neplătit, de 10 zile, eu nu pot să-i trimit în concediu decât dacă fac ei cerere, ceea ce cred că n-o să se întâmple, iar de obligat, n-o să oblig pe nimeni, că nu fac ce vreau eu aici, nu scrie «Stancu» pe uşa Consiliului Judeţean. Când mi se va oferi oficial baza legală pentru astfel de măsuri, mai discutăm, pun şi în discuţia plenului CJ; până atunci, însă, nu pot să aplic astfel de măsuri, pentru că sunt şi eu controlat privind legalitatea activităţii din instituţie de către Curtea de Conturi şi alte organisme", a mai spus Gheorghe Bunea Stancu.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro