Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Abonamentele gratuite pentru elevi, studenţi şi pensionari – prioritatea PSD

Transportul public din Brăila a trecut prin diverse stadii. Elementul de noutate a fost apariţia transportului privat. Nu putem uita renumitele strigăte Chercea – Gară, Piaţă -  Centru, întrecerile între unii şoferi,  „caşcarabetele” în care se înghesuiau călătorii precum cartofii. De bilete şi fiscalitate şi „carte de muncă” nu are sens să mai discutăm.

Dacă transportatorii privaţi investeau în mijloace noi de transport, plăteau taxele şi impozitele la stat şi asigurau condiţii legale de angajare, poate că şi azi aveam transport privat, deşi, etapizat, în toată România transportul public a devenit unica modalitate de deplasare în interiorul oraşelor.

Pentru a accesa fonduri europene necesare pentru modernizarea străzilor, trebuie să avem operator unic de transport, la fel ca în toate oraşele europene, condiţie obligatorie în ghidurile de finanţare.

Investiţiile cu bani publici realizate în ultimii 3 ani au adus în Municipiul Brăila 52 de autobuze noi.  Aceste investiţii necesare reprezintă o normalitate pentru transportul public de călători şi vor continua în alte etape.

În cadrul Programului de Guvernare al PSD, în prezent se află în derulare licitaţia publică desfăşurată de Ministerul Dezvoltării pentru achiziţia unui număr de 10 tramvaie noi cu finanţare din fonduri europene.

Urmează contractul pentru achiziţia unui număr de 11 autobuze electrice noi, tot din fonduri europene.

În cadrul proiectelor pentru modernizarea infrastucturii rutiere care au fost deja depuse se vor mai achiziţiona încă 2 tramvaie noi şi 6 autobuze electrice noi.

Această înnoire a parcului auto a transportatorului public are rolul de a asigura condiţii decente de transport, de a reduce timpii de aşteptare în staţii, dar ar trebui să aducă şi obligaţii din partea călătorilor privind curăţenia şi o reacţie activă când unii călători nu respectă regulile şi vandalizează autobuzele noi.

Ştim că, de regulă, primarul este vinovat de orice, şi când autobuzul întârzie în staţie, şi când este cald sau frig în autobuz, dar, la un moment dat, indiferent de numele şi partidul din care face parte primarul, trebuie să facem diferenţa între rolul primăriei privind investiţiile şi atribuţiile angajaţilor companiei de transport.

Şoferii şi călătorii sunt oameni care au bucuriile şi necazurile lor. Poate că doar trecerea timpului ne va face pe toţi mai înţelegători şi atunci lucrurile vor intra într-o normalitate.

Pensionarii aveau abonamente gratuite până la suma de 1.000 de lei, iar peste această suma aveau 50% reducere. Concomitent cu creşterea pensiilor, şi acest cuantum a crescut la 1.300 de lei.

De multe ori asistăm la o lupta între generaţii, o dispută fără miză şi finalitate. Toate realizările din acest oraş au fost făcute de părinţii şi bunicii noştri, sunt întreţinute şi dezvoltate de generaţia actuală, iar noua generaţie nu trebuie să uite că anii trec şi va ajunge şi ea la o vârstă frumoasă, la care va spune poveşti unor nepoţi, care la rândul lor vor avea o problemă cu cei din altă generaţie.

Era necesară o susţinere a tinerei generaţii, şi după intervenţia parlamentarilor PSD, legea a fost schimbată, iar azi primăriile pot acorda subvenţii elevilor şi studenţilor.

Din anul 2018, toţi elevii şi studenţii care au domiciliul în Municipiul Brăila şi urmează cursurile la zi ale unei unităţi de învăţământ din Municipiul Brăila au abonament gratuit tot anul calendaristic, deoarece şi în vacanţă pot participa la activităţi organizate de şcoli, pot merge la bibliotecă sau călători pentru a cunoaşte oraşul.

Elevii şi studenţii care au domiciliul în alte localităţi pot primi subvenţie de la primăria de domiciliu - dacă aceasta îşi permite costurile, sau au posibilitatea să-şi facă reşedinţa în Municipiul Brăila, pentru a avea dreptul la abonament gratuit.

Posibilitatea invocată în ultima perioada privind înfiinţarea unor autobuze doar pentru elevi la orele când aceştia încep şi termină cursurile nu este în avantajul lor, deoarece ar anula gratuitatea transportului la orice oră, iar în perioada de vacanţă nu ar mai avea abonamente gratuite.

Administraţia PSD va continua să ofere abonamente sociale tinerilor şi vârstnicilor permanent, nu doar în campania electorală, şi indiferent de opoziţia altor partide şi grupuri de interese financiare va continua să-şi respecte programul de guvernare.




Categorie articol: 

Comentarii