Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Aşa ceva mai rar! Drum judeţean asfaltat şi repede, şi bine

• “minunea” s-a întâmplat pe un tronson din DJ 255A, singura cale de acces în satul Cotu Lung, de pe raza comunei Siliştea • firma “Eurobuilding” a câştigat la licitaţie acest contract în valoare de 4,8 milioane lei şi avea opt luni ca termen de execuţie • lucrările au început în august, iar la acest moment au fost executate în proporţie de peste 70% • dacă nu se strică vremea, până la jumătatea lunii decembrie, şantierul va fi închis complet • “Nici în cele mai optimiste previziuni nu credeam că lucrurile or să se mişte atât de bine. Noi speram ca până vine iarna să se termine măcar fundaţia, nicidecum că vom circula deja pe asfalt”, spune bucuros Ilie Efimie, primarul din Siliştea

 

Când există voinţă, există şi putinţă! Cel puţin asta a demonstrat constructorul care a câştigat licitaţia pentru modernizarea unui tronson de drum judeţean, reuşind ca în trei luni de zile să execute cam trei sferturi din lucrare, în contextul în care termenul de finalizare prevăzut în contract este de opt luni. Drumul respectiv se află pe raza comunei Siliştea, iar primarul ei, Ilie Eftimie, spune că aproape nu-i vine să creadă cât de bine au mers lucrurile pe şantier. “Nici în cele mai optimiste previziuni n-aş fi crezut că o să intrăm în iarnă cu asfaltul turnat. Eu speram ca măcar să se facă fundaţia, ca să circulăm pe piatră până la primăvară, dar iată că nu numai că avem fundaţia gata, dar s-a turnat şi primul strat de asfalt, binderul, pe trei sferturi din lungimea aflată în lucru. Din 4 kilometri s-a pus binder pe mai mult de 3. Mai sunt, practic, vreo 800 de metri de binder, după care mai e de făcut acostamentul, câte 70 centimetri pe ambele părţi ale carosabilului, şi şanţurile de pământ pentru scurgerea apei. După aceea, se poate intra la turnarea ultimului strat de asfalt, cel de uzură, operaţiune care, dacă ne va ajuta şi vremea, în sensul de a nu veni vreo ninsoare, eu cred că nu va mai dura mai mult de 10 zile. Până cel târziu pe 15 decembrie, tot tronsonul de 4 kilometri va fi gata, inclusiv cu stratul de uzură. Probabil că am fi terminat chiar mai repede, dacă nu era problema asta cu nivelul Dunării prea scăzut, care a făcut ca barjele să nu poată căra piatră la capacitate maximă. Pietrişul pentru fundaţia drumului s-a adus în cantităţi mici, şi asta cred că a provocat până acum o întârziere de cel puţin două săptămâni”, ne-a declarat primarul Ilie Eftimie, cel care s-a implicat foarte mult în reabilitarea acestui tronson de şosea, chiar dacă, fiind vorba despre un drum judeţean, nu se află în administrarea Primăriei Siliştea ci a Consiliului Judeţean.

Drumul în cauză este singura cale de acces către satul Cotu Lung, dinspre Drumul Naţional 23 Brăila - Focşani. Este vorba despre un tronson de circa 5 kilometri din DJ 255A care până în prezent nu era asfaltat decât pe un kilometru, restul de 4 km fiind acoperit cu piatră şi plin de gropi şi denivelări. Pe aceşti 4 km a fost demarat un proces de modernizare ce a constat în refacerea fundaţiei şi turnarea de covor asfaltic. Investiţia se ridică la 4,8 milioane de lei, banii fiind asiguraţi de la bugetul de stat, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL). Contribuţia bănească a Consiliului Judeţean la acest proiect este de doar 2%.

Licitaţia pentru realizarea lucrărilor a fost câştigată de firma “Eurobuilding” SRL Galaţi, iar şantierul a fost deschis la începutul lunii august, având ca termen de execuţie opt luni. “Eurobuilding” a dat dovadă, însă, de o seriozitate mai rar întâlnită printre firmele româneşti în ultima perioadă, reuşind să deruleze lucrările într-un ritm neaşteptat de rapid. Asta cu atât mai mult cu cât contractul a prevăzut şi refacerea unui podeţ existent peste un canal de irigaţii care se intersectează cu DJ 255A. Surprinzător, dar şi această operaţiune s-a derulat surprinzător de repede, pentru standardele actuale, fiind gata în doar zece zile!

Din păcate, dacă pe cei patru kilometri, de la intersecţia cu drumul naţional Brăila - Focşani şi până la canalul de irigaţii, se va circula în curând pe un carosabil ireproşabil, pe ultimul kilometru, până la intrarea în sat, lucrurile stau cum nu se poate mai rău. Această porţiune de un kilometru a fost asfaltată în urmă cu zece ani, înaintea alegerilor din 2008, pe vremea când la conducerea CJ Brăila se afla Gheorghe Bunea Stancu. Din acest motiv, nu a mai fost inclusă în actualul proiect de modernizare. Partea proastă este că asfaltarea făcută atunci nu prea a îndeplinit standardele de calitate dorite, astfel că, în ultima perioadă asfaltul a cedat pe porţiuni foarte mari, carosabilul fiind plin de gropi şi denivelări. Primarul Ilie Eftimie ne-a declarat că a discutat această problemă cu actuala conducere a CJ şi i s-au dat asigurări că, în primăvara anului viitor, tronsonul cu probleme va intra în reparaţii, astfel încât să se poată circula la fel de bine de la intersecţia cu şoseaua naţională până la intrarea în sat.




Categorie articol: 

Comentarii