Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

9 mai, termen limită la licitaţia pentru autobuzele “Braicar”

• dealerii auto sau producătorii de autobuze se mai pot înscrie la procedura achiziţiei de 5 autobuze până pe data de 9 mai • valoarea contractului este de 2,79 milioane lei, fără TVA

 

A rămas o zi până la expirarea termenului limită, miercuri, 9 mai, stabilit în cadrul procedurii de achiziţie publică a 5 autobuze noi-nouţe, de medie capacitate, pentru operatorul public local de transport în comun. Potrivit Jurnalului Oficial UE, unde a apărut încă din prima jumătate a lunii trecute anunţul de achiziţie, valoarea estimată a contractului scos la licitaţie de către “Braicar” este de 2,79 milioane lei, fără TVA, iar câştigătorul va trebui să aducă la Brăila cele 5 autobuze în termen de maxim 60 de zile de la data atribuirii contractului.
Firmelor interesate li se cere constituirea unei garanţii de participare în cuantum de 27.500 lei, precum şi să facă dovada că în ultimii 3 ani au mai derulat contracte similare cu o valoare cumulată de 2,7 milioane lei. Ca şi specificaţii tehnice, “Braicar” a impus prin caietul de sarcini condiţia ca motorizarea noilor autobuze să fie EURO 6, să fie dotate cu 2 uşi de acces, să aibă o capacitate minimă de transport de 50 persoane, din care 20 pe scaune, precum şi să fie dotate cu aer condiţionat.

Tipul procedurii este “licitaţie deschisă” având criteriu de atribuire “oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic” pe baza a 3 criterii: “preţul ofertei” - 70%, “impactul operaţional energetic” (exprimat în l/100 km) - 20% şi “perioada de garanţie a autobuzelor” (exprimată în luni) - 10%.

De precizat că, la începutul acestui an, municipalitatea a anunţat că are în plan, pe 2018, achiziţia a 20 de autobuze de medie capacitate pentru completarea flotei “Braicar” astfel încât operatorul public de transport să poată asigura reducerea timpilor de aşteptare în staţii, precum şi a aglomeraţiei din autobuze în perioadele de vârf, unele dintre principalele reproşuri pe care brăilenii le aduc acestei companii. Problemele din transportul local s-au acutizat gradual după eliminarea din traseele secundare a operatorilor privaţi de tip maxi-taxi şi preluarea liniilor respective de către “Braicar”. Iar asta în contextul în care, în ultimii 3 ani, municipalitatea a asigurat finanţarea achiziţiei a nu mai puţin de 40 de autobuze de mică, medie şi mare capacitate, toate cumpărate în urma unor licitaţii de la “Anadolu Automobil Rom”, importatorul în România al mărcilor Isuzu şi Karsan. De altfel, nevoia de înnoire a flotei operatorului era mai mult de cât evidentă în contextul în care cele mai recente achiziţii avuseseră loc cu mai bine de 10 ani în urmă, când au fost aduse câteva zeci de autobuze marca BMC, aflate şi astăzi în circulaţie, multe dintre ele aflate însă într-o stare avansată de uzură fizică şi morală.




Categorie articol: 

Comentarii