Mergi la conţinutul principal

1 septembrie aduce coplata pentru bolnavii cronici

Brăilenii care suferă de boli cronice trebuie, începând de astăzi, să-şi plătească o parte din costul medicamentelor, sume care se ridică la câteva sute sau chiar mii de lei pe lună. Conform unui nou sistem de compensare, bolnavii acceptă fie tratamentele gratuite, dar învechite, fie scot bani din buzunar pentru medicamente mai eficiente, cu care de altfel s-au obişnuit în ultimii ani. Concret, de la 1 septembrie se modifică lista C1 de medicamente destinate bolnavilor cu boli cronice. Asociaţia Naţională pentru Protecţia Pacienţilor avertizează că, astfel, peste două milioane de români vor fi grav afectaţi de introducerea coplăţii pentru medicamentele destinate bolnavilor cu boli cronice. Reprezentanţii farmaciştilor cred că se va trece pe medicamente care se foloseau acum 30 de ani, pentru că aceşti bolnavi nu vor putea să suporte diferenţa de preţ. Mai mult, Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice (COPAC) acuză Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) că a modificat recent unele preţuri la medicamente acordate gratuit prin programele naţionale şi cere ca măsura să nu fie aplicată, întrucât nu a fost dezbătută cu reprezentanţii pacienţilor. Reprezentanţii COPAC susţin că, în 28 august, CNAS a publicat pe site-ul instituţiei, sub titlul "Modificarea preţurilor pe listele C" (cu medicamente gratuite, pentru programele naţionale - n.r.), nişte tabele deformate cu medicamentele pacienţilor cronici, cu nişte costuri alăturate şi informaţii trunchiate, fără nicio altă explicaţie.

Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda