Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

“Staţia Morţii”, pată de sânge în statistica ITM

• a fost practic singurul accident colectiv de muncă mortal înregistrat în 2016 de către Inspecţia Muncii Brăilarestul incidentelor s-au soldat cu incapacitarea temporară de muncă a victimelor

 

Tragicul accident de anul trecut, în urma căruia cinci persoane au murit după ce un şofer iresponsabil, mult prea grăbit, a intrat în plin în grupul de călători care aşteptau un mijloc de transport în staţia de autobuz de la intersecţia străzilor Rm. Sărat şi Comuna din Paris, este singurul eveniment grav înregistrat la ITM (Inspectoratul Teritorial de Muncă) Brăila pe parcursul lui 2016.

O statistică privind situaţia accidentelor de muncă arată că în perioada analizată au fost comunicate la Inspecţia Muncii Brăila 124 evenimente, dintre care 13 au fost accidente în afara muncii, 27 au fost accidente uşoare, 11 sunt în curs de cercetare, iar 28 au fost înregistrate în alte judeţe, dar victime au fost salariaţi cu domiciliul în judeţul nostru. Restul evenimentelor, 45 la număr, sunt înregistrate ca accidente de muncă soldate cu tot atâtea victime. Ce atrage atenţia însă este faptul că în statistica neagră apare un singur accident colectiv de muncă soldat cu moartea a 5 victime şi este vorba despre nefericitul eveniment petrecut în dimineaţa zilei de 4 aprilie 2016, când Marius Negoiţă aflat la volanul unui “Renault Megane” a intrat pe contrasens şi a spulberat, cu o viteză mult prea mare, staţia de autobuz de pe şoseaua Rm. Sărat. În acea zi cruntă, brăilenii din schimbul de noapte se îndreptau către casă, în vreme ce alţii mergeau la serviciu. Pentru a evita coliziunea cu un alt autoturism, Negoiţă Marius a virat brusc stânga, a părăsit partea carosabilă, a urcat pe platoul din dreptul staţiei de transport în comun şi a intrat cu partea frontală într-un grup de 5 persoane: Nicoleta Pîrlog, 41 de ani, (angajată la o fabrică de încălţăminte de pe Rm. Sărat), Mirela Iosub, 41 de ani, (gestionar la un magazin alimentar) Nicoleta şi Florin Oprea (vânzătoare la raionul de peşte din Piaţa Mare şi muncitor la Uzina de Apă), de 37, respectiv 40 de ani, şi Anişoara Toader, 52 de ani, operator la o firmă de valori. Victimele au fost practic proiectate în peretele imobilului de pe traiectoria de deplasare, impactul cauzând decesul acestora. Potrivit procurorului de caz, „la începutul perioadei de vizibilitate şi prezenţă pe caroiaj, viteza de deplasare a autoturismului a fost de 80-85 km/h, ajungând la intrarea în staţia de călători la o viteză aproximativă de 115 km/h, creştere de viteză ce s-a produs cu circa 70 de metri înainte de impact. Starea de pericol a apărut din momentul intrării pe contrasens a autoturismului, de la circa 295 de metri faţă de staţia de călători. Pericolul s-a manifestat pe perioada evitării coliziunii cu cele două autoturisme ce se deplasau regulamentar pe sensul lor de mers şi s-a concretizat prin pătrunderea acestuia în alveola staţiei”. Accidentul rutier putea fi evitat dacă Marius Negoiţă renunţa la depăşirea autoturismelor pe contrasens, dacă intra pe sensul său de mers sau dacă pur şi simplu oprea maşina lângă bordură.

Revenind la statistica ITM Brăila, tragicul accident din primăvara lui 2016 apare, după cum spuneam, ca singurul accident colectiv cu 6 victime dintre care 5 decedate. Restul victimelor din statistică, cele 41 de persoane, sunt înregistrate cu incapacitate temporară de muncă. Cu titlu comparativ, în 2015 au fost înregistrate 44 de accidente de muncă, cu doar 3 decese, diferenţa fiind victime care s-au ales cu incapacitate temporară de muncă, şi zero accidente colective.




Categorie articol: 

Comentarii