Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

“Soluţie-minune” folosită în premieră la Brăila, pe străzile programate pentru asfaltare în Vidin şi Pisc

• durosolul este un liant special care, aplicat direct pe pământ, face ca acesta să capete o rezistenţă apropiată de cea a betonului • astfel, fundaţiile străzilor aflate în prezent în curs de modernizare ar urma să aibă o capacitate portantă mult mai mare decât în mod normal • problema este că pentru aplicarea durosolului este nevoie de un utilaj special, pe care puţine firme din ţară îl au în dotare • un astfel de utilaj se închiriază cu mii de euro pe zi, iar ca să fie pus în funcţiune este nevoie de front de lucru de cel puţin 25.000 metri pătraţi • aceste detalii ar fi “vinovate” de faptul că mai multe străzi din Vidin şi Pisc au fost săpate încă din luna martie şi lăsate în acest stadiu până la jumătate lunii iunie • mai exact până vineri, 14 iunie, când lucrările au fost, în sfârşit, reluate

 

După câteva luni în care a lăsat mai multe străzi din cartierele Vidin şi Pisc aproape impracticabile - săpate la nivel de fundaţie şi apoi abandonate - firma “Dalex Group” SRL Bucureşti a reluat, în sfârşit, lucrările. Utilajele şi-au făcut apariţia pe şantier vineri, 14 iunie, şi nu oricum ci aducând o metodă inovativă de lucru. Practic, pe străzile deja săpate, se aplică, direct pe pământul afânat, durosol, un liant care întăreşte foarte tare solul, oferindu-i o rezistenţă apropiată cu cea a betonului. Cu un utilaj special se afânează pământul până la o adâncime de 30 centimetri, apoi se injectează dorosol. “Pământul amestecat cu liant se întăreşte, având o capacitate portantă mult mai mare. Deasupra, se vine cu un strat de balast de 30 cm, peste care se mai pune un strat de piatră, de 15 cm”, ne-a explicat Viorel Vişan, manager de proiect “Dalex Group”, despre structura pe care o va avea fundaţia străzilor incluse în proiectul de asfaltare.

Marius Termegan, directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Brăila, ne-a mărturisit că aşteaptă cu interes să vadă cât de bun este acest durosol pe care firma bucureşteană “Dalex” îl foloseşte în premieră pe străzile brăilene. “Din câte am înţeles, trebuie să treacă o perioadă, să se usuce terenul. După aceea, vom constata dacă această soluţie este eficientă sau nu”, ne-a declarat Termegan.

Reamintim că asocierea de firme “Dalex Group” SRL - “Metabet CF” SA - “Protelco” SA, din Bucureşti a câştigat contractul de modernizare a străzilor din cartierele brăilene Vidin şi Pisc. Valoarea contractului este de 17,88 milioane de lei, iar cele două firme s-au angajat să facă atât proiectarea cât şi execuţia lucrărilor. În proiect a fost prevăzută folosirea unei noi metode de realizare a fundaţiilor străzilor care urmează să fie asfaltate, mai exact întărirea bazei de fundare cu liantul durosol. Folosirea acestei metode a venit, însă, şi cu un neajuns major: utilajele care pot aplica liantul sunt foarte puţine în toată ţara, iar închirierea unuia costă câteva mii de euro pe zi. În plus, un astfel de utilaj trebuie să aibă front de lucru pe cel puţin 25.000 metri pătraţi. Acesta ar fi fost motivul pentru care constructorul “Dalex” a făcut săpături pe mai multe străzi, în lunile martie şi aprilie, apoi a întrerupt lucrările până când a reuşit să închirieze un astfel de utilaj, contra sumei de 4.000 euro pe zi, după cum a precizat primarul Marian Dragomir, în cadrul unei conferinţe de presă. Tot primarul a mai spus că un alt motiv pentru întârzierea lucrărilor pe străzile din Vidin şi Pisc a fost legat de branşamentele de utilităţi, care în anumite zone au trebuit refăcute, deoarece erau montate la o cotă mai ridicată decât ar fi fost normal şi interferau cu noua fundaţie a străzii.

Zilele trecute, mai mulţi locatari din Vidin au protestat, acuzând faptul că străzile lor sunt săpate din luna martie, iar firma care execută lucrările, în loc să finalizeze fundaţiile acolo unde deja a făcut săpături, ar fi vrut să decoperteze şi alte tronsoane de stradă, blocând astfel complet accesul în zonă. După acel protest, inclusiv Primăria a reacţionat, solicitându-i în scris constructorului să nu mai facă alte săpături până când nu finalizează lucrările pe străzile deja decopertate.

COAUTOR ARTICOL: 



Categorie articol: 

Comentarii