Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

“Drumul către normalitate”, proiect Erasmus+ la Şcoala Gimnazială Victoria

• proiectul are ca scop formarea cadrelor didactice pentru integrarea elevilor cu CES în învăţământul de masă

 

Odată cu începerea noului an şcolar, Şcoala Gimnazială Victoria dă startul proiectului european “Drumul către normalitate”, proiect finanţat de Comisia Europeană prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, programul Erasmus+, acţiunea cheie 1 – destinată mobilităţilor cu scop de formare. Valoarea totală a proiectului este de 24.825 euro şi se va desfăşura în perioada 1 septembrie 2019-31 decembrie 2020.

După o analiză realizată în mod onest, minuţios şi real a situaţiei Şcolii Gimnaziale Victoria la nivel de resurse umane, echipa de proiect a identificat nevoia de formare a cadrelor didactice care nu au competenţe în integrarea elevilor cu CES în învăţământul de masă. S-a constatat astfel că numărul acestor copii este în creştere. Unii, cu deficienţe mai grave deţin certificate, alţii, cu sindrom ADHD, tulburări din spectrul autist, nu sunt certificaţi din varii motive, principalul fiind refuzul părinţilor de a accepta o problemă a copilului. Iar profesorii nu au capacitatea de a identifica manifestări în contextul anumitor afecţiuni deoarece formarea iniţială nu are conţinuturi specifice, iar cea continuă este “săracă”, formală, prin urmare nu ştiu cum să răspundă nevoilor acestora. De asemenea, planurile individualizate pe care profesorii trebuie sa le elaboreze sunt superficiale şi formale şi nu răspund în mod real nevoilor copiilor cu CES. “Efectul direct al acestor neajunsuri se reflectă în incapacitatea acestor elevi de a-şi dezvolta competenţele de bază. Pe termen lung, aceasta se va materializa în neintegrarea în societate ca şi adulţi activi, elevii devenind în mare parte asistaţi social. Credem că investiţia materială în educaţia noastră, a profesorilor, şi implicit a acestor elevi, acum, va contribui major la formarea competenţelor de bază necesare integrării acestora într-o societate europeană ce se doreşte unită şi egală”, se motivează în proiect.

Unitatea de învăţământ urmăreşte realizarea obiectivele propuse prin participarea la la cursuri cu tematică specifică, selectate conform nevoilor de formare ale şcolii. Astfel, în primă fază, cinci profesori vor participa la cursul “Inclusive education: tackling with classroom diversity and early school leaving”, cu o durată de 7 zile, ce va fi organizat de Idec Training Centre în perioada 17-23 mai 2020, în Piraeus, Grecia. Alţi cinci profesori vor merge în a doua mobilitate ce va avea loc în perioada 10-15 august, în Barcelona, Spania. Activitatea va dura 6 zile, timp în care dascălii vor participa la cursul “We are all Specials”.

Echipa de implementare a proiectului “Drumul către normalitate” este formată din profesorii Gica Tudor - coordonator proiect, Mirel Bornaz, Viorel Chelu, Andra Hanganu, Oana Burlacu, Ortansa Gavrila şi Alina Stavar.

 




Categorie articol: 

Comentarii