Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

“Braicar”, noul imperiu

• în viitorul apropiat ar urma să intre în vigoare un nou plan de transport urban de călători de care se va ocupa SC “Braicar” SA ca unic operator • dacă traseele principale, arhicunoscute brăilenilor, au rămas neschimbate, la capitolul trasee secundare, cele operate până acum de operatorii maxi-taxi, apar o serie de modificări majore • de exemplu, liniile 8, 34, 40 şi 41 dispar complet din peisaj însă bucăţi importante din ele vor fi înglobate în alte trasee • reapare traseul 33 care va intra pe strada Celulozei spre şantierul naval • pe viitor, municipalitatea are de gând să aducă 6 autobuze electrice, cu fonduri europene • şi tot cu bani europeni vrea să modernizeze şoseaua Baldovineşti, urmând să scoată linia de tramvai şi să pună în loc autobuze electrice • întreg planul de transport este în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Brăila

 

Serviciul de transport public local de călători se pregăteşte pentru o nouă eră, una în care au ieşit din peisajul urban microbuzele maxi-taxi. Întrucât este de la sine înţeles că operatorul public SC “Braicar” ar reuşi cu greu să asigure toate liniile, principale şi secundare, cu flota pe care o deţine, autoritatea locală a gândit un nou plan de transport care vine cu o serie de modificări, importante spunem noi, pentru brăilenii care circulă în mod frecvent cu mijloacele de transport în comun şi care s-au obişnuit în ultimii ani cu o anumită configuraţie de trasee. Pe scurt, într-un viitor cât mai apropiat - speră autorităţile locale -, ar urma să intre în vigoare acest nou plan de transport, având “Braicar” drept operator unic, şi în care sunt prevăzute 4 trasee pentru tramvai şi alte 12 pentru autobuze. Programul este la acest moment în dezbatere publică pe pagina web a Primăriei Brăila (la adresa www.primariabraila.ro/Transparenta decizionala), iar punctele de vedere, obiecţiunile, ori sugestiile din partea comunităţii locale sunt aşteptate până cel târziu luni, 12 martie. Procedural, după depăşirea acestei etape se va trece la semnarea Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători prin curse regulate auto şi electric în Municipiul Brăila.

 

Care sunt principalele modificări propuse?

La o parcurgere a proiectului de hotărâre a Consiliului Local Municipal privind aprobarea acestui contract se pot observa clar o serie de modificări în ce priveşte traseele ce vor fi pe viitor operate de “Braicar”, modificări apărute în baza evaluării fluxurilor de călători pe raza municipiului.

“Noi le-am pus în dezbatere publică tocmai în ideea ca brăilenii să vină cu observaţii pertinente referitoare la planul de transport, în urma implementării cărora să îmbunătăţim propunerea tehnică prezentată în documentele aflate pe pagina web a Primăriei Brăila”, ne-a declarat viceprimarul Doiniţa Ciocan, cea care are în competenţă serviciul de transport public de călători.

Propunerea Serviciului de Transport Public Local de Călători şi Administrare Portuară este ca în oraş să rămână 4 trasee pentru tramvaie, deja cunoscute brăilenilor (două în oraş - cel pe bulevardul Dorobanţilor, când va redeveni operaţional pentru tramvaie, şi cel de pe bulevardul Independenţei, şi alte două linii spre fosta platformă chimică de la Km 10 şi spre Staţiunea Lacu Sărat), iar în completare, 12 trasee pentru autobuze.

Iată şi lista acestor trasee:

Traseul 2 care asigură legătura pe ruta arhicunoscută Hipodrom - Vidin;

Traseul 3 care asigură legătura între cartierul ANL Brăiliţa şi ieşirea din oraş spre Viziru cu noutatea că va intra până la poarta fabricii Yazaki;

Traseul 4 pe ruta cunoscută Staţia CFR Brăila - ieşirea din oraş spre Viziru cu noutatea că şi acesta va intra până la poarta fabricii Yazaki;

Traseul 5 pe ruta cunoscută cu noutatea că şi acesta va ajunge până la Yazaki, pe Aleea Mecanizatorilor, dar şi la viitoarea fabrică de la fostul complex comercial Armonia de pe şoseaua Focşani, odată cu deschiderea acesteia;

Traseul 7 va asigura legătura, ca şi până acum, între cartierul ANL Lacu Dulce şi cartierul Hipodrom până în faţa Dispeceratului Braicar din zona fostei Şcoli Generale nr. 3;

Traseul 10 rămâne neschimbat Gara CFR - Grădina Zoo;

Traseul 13 rămâne neschimbat cu precizarea că şi acesta va transporta, pe şoseaua Focşani, viitorii salariaţi ai Fabricii de la fostul complex Armonia;

Traseul 15 este un traseu nou care vine să suplinească în bună parte viitoarea desfiinţare a traseului secundar 8, după ce va fi semnat noul plan de transport urban de călători. Acest nou traseu va asigura legătura Vidin - Piaţa Halelor - Barieră - Spitalul 3 capăt de linie;

Traseul 16 rămâne neschimbat;

Traseul 17 rămâne şi el neschimbat;

Traseul 33 va fi reintrodus pentru a relua legătura cu platforma şantierului naval dar şi pentru a suplini viitoarea desfiinţare a traseului 40, la fel ca şi a traseului 34;

Traseul 35 rămâne neschimbat.

Mai trebuie precizat că odată cu trecerea la noul plan de transport, “Braicar” va fi nevoit să renunţe la traseele spre zona periurbană adică linia 6 (spre Lacu Sărat), precum şi liniile 11 şi 14 (spre Cazasu).

Tot cu titlu de noutate mai trebuie precizat că noul plan ia în calcul ca, pe viitor, municipalitatea să acceseze finanţare europeană prin POR 2014 - 2020 pentru implementarea proiectului “Modernizare transport electric pe şoseaua Baldovineşti” care-şi propune să desfiinţeze calea de rulare a tramvaiului pe respectiva şosea, de la bulevardul Dorobanţilor până la capătul de linie din zona Soroli-Cola, în paralel cu reabilitarea tramei stradale şi amenajarea unei benzi dedicate transportului public cu 6 autobuze electrice achiziţionate şi ele în cadrul aceluiaşi proiect.

 

Dezbaterea publică pe acest subiect se încheie în data de 12 martie

Despre documentul pus în dezbatere publică, conducerea Serviciului de Transport Public Local de Călători şi Administrare Portuară (STPLCAP) a punctat că propunerile de modificare au fost gândite în baza concluziilor evaluării fluxurilor de călători realizate de salariaţii instituţiei împreună cu cei ai operatorului public “Braicar”. De asemenea, întregul plan de transport îşi propune să asigure legătura directă între cartierele municipiului şi zonele de interes ale oraşului gen pieţe publice, zona administrativă, sau companii - mari angajatori la nivel local.

Mai trebuie subliniat faptul că termenul limită de primire a observaţiilor şi sugestiilor din partea celor interesaţi pe marginea documentelor supuse dezbaterii publice expiră luni, 12 martie.

Întrebată care ar fi orizontul de aşteptare în ce priveşte implementarea prevederilor noului plan de transport urban de călători, conducerea STPLCAP a explicat că înainte de a intra în şedinţa mini-Parlamentului Local, contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public prin atribuire directă şi dare în administrare către SC “Braicar”, ca unic operator, trebuie să obţină mai întâi avizul favorabil din partea Consiliului Concurenţei. În acest context, este posibil ca termenul iniţial anunţat de municipalitate, luna aprilie a.c., să fie prelungit. Până atunci însă rămâne valabilă actuala schemă de transport public local de călători.

 

www.primariabraila.ro




Categorie articol: 

Comentarii