Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Ţeapă cu bilete de avion

* văzând că nu figurează pe lista de pasageri, femeile au revenit la agenţia de turism pentru a cere explicaţii, însă au aflat că nu îşi pot recupera banii imediat * administratorul agenţiei de turism susţine că vina aparţine companiei aeriene, care nu a retras la timp banii pentru biletele de avion * conducerea firmei brăilene le asigură pe reclamante că îşi vor primi banii înapoi în termen de 12 zile

O familie din Brăila care se pregătea să plece în Spania a avut o surpriză extrem de neplăcută în momentul când a ajuns la aeroport, unde i s-a comunicat că biletele cumpărate de la o agenţie de turism din Brăila nu sunt valabile. Indignate de cele întâmplate, brăilencele, mamă şi fiică, s-au întors în Brăila şi s-au oprit direct la SC Selufin SRL, firma de unde achiziţionaseră biletele de avion pentru compania "Vueling". Aici însă li s-a comunicat că vina aparţine companiei aeriene şi că nu vor primi niciun ban înapoi, asta în condiţiile în care plătiseră pentru bilete suma de aproape 600 de euro.
Astfel, în ziua de 8 octombrie, Dumitra Lefter şi fiica sa, Mariana Drăgoi, au mers la agenţia de turism şi au cumpărat bilete de avion pentru ruta Bucureşti-Barcelona-Sevilla. Mariana Drăgoi urma să plece în Spania, la soţul ei aflat la muncă, împreună cu băieţelul de numai 3 luni, fiind însoţită şi de mama ei care urma să aibă grijă de cel mic. Femeile şi-au procurat biletele, plătind suma de 586 de euro, primind şi chitanţă cu ştampila SC "Selufin" SRL. A doua zi, brăilencele au fost contactate de o doamnă care le-a spus că reprezintă compania aeriană pe zona Brăila-Galaţi şi le-a comunicat să nu mai meargă la Bucureşti pentru că zborul s-a amânat. Vestea le-a trezit suspiciuni femeilor care ştiau că trebuie să ajungă în Spania pe data de 10 octombrie şi au decis să meargă, totuşi, la aeroportul Băneasa pentru a afla adevărul. "Doamna care reprezenta compania aeriană ne-a zis că zborul s-a amânat pentru data de marţi, 15 octombrie. Eu i-am spus că marţi este 13 nu 15, atunci ne-a răspuns că s-a făcut o greşeală, dar că nu-i nicio problemă şi că se modifică data. Oricum, ne-a zis să nu ne mai ducem la Bucureşti la aeroport, pentru că s-a amânat zborul. Noi totuşi ne-am dus cu o maşină, însă când am ajuns acolo şi am arătat biletele ni s-a spus că nu sunt valabile. I-am rugat pe cei de la aeroport să mai verifice încă o dată, s-au uitat în calculator, au vorbit şi la Barcelona pentru a vedea dacă sunt înregistrate acolo biletele, dar nu erau. A verificat şi pentru marţi, dar nu erau nici pentru atunci", ne-a povestit Dumitra Lefter.

20avion1Soţul tinerei care urma să ajungă în Spania a trecut prin aceeaşi experienţă în luna iulie

Aflând că nu pot pleca în Spania pentru că nu figurau pe lista pasagerilor, femeile s-au întors la Brăila şi s-au oprit la agenţia de unde au luat biletele pentru a cere explicaţii. Mariana Drăgoi şi mama ei susţin că la agenţie au fost jignite şi li s-a spus că nu pot primi banii înapoi. Ulterior, femeile au mers la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) şi au depus reclamaţie, sperând că astfel îşi vor recupera cei 586 de euro. "Doamna de la agenţie a început să ne jignească, ne-a spus că nu ne dă niciun ban înapoi. Iniţial a spus că ne dă banii în 12 zile lucrătoare, că ea aşteaptă să îi trimită firma de transport aerian şi că e de vină compania. După ce ne-a zis că nu ne dă banii, am fost la Protecţia Consumatorului şi am făcut reclamaţie. Cei de acolo ne-au spus că sunt mai multe reclamaţii la adresa acestei agenţii de turism, de vreo două luni de zile se tot primesc plângeri", ne-a spus Mariana Drăgoi.
Femeile păgubite bănuiesc că tot cei de la agenţia de turism au trimis-o şi pe doamna care le-a spus că zborul s-a amânat, numai ca să le taie calea pentru a nu se mai duce la aeroport, apoi să motiveze că nu au fost acolo. "Când ne-am întors la agenţie, doamna de acolo a rămas foarte surprinsă când a auzit că am fost totuşi la Bucureşti. Noi avem dovadă că am fost acolo, am fost cu maşina, avem bonul din parcarea de la aeroport", a precizat Dumitra Lefter. Aceasta a mai povestit că prin aceeaşi experienţă neplăcută a trecut şi ginerele său, în luna iulie, când şi-a luat bilet de avion tot de la SC "Selufin" SRL Brăila pentru a pleca în Spania, unde munceşte de mai mulţi ani. În ziua când trebuia să plece, bărbatul a fost sunat de o persoană care l-a anunţat să nu mai meargă la Bucureşti pentru că zborul se amână pentru altă dată. Când a ajuns la aeroport, acestuia i s-a spus că biletul nu este valabil, dar până la urmă a reuşit să urce în avion, însă a întâmpinat probleme când a ajuns la Barcelona. "Asta este o păcăleală cu acte, nu este posibil aşa ceva. Cel puţin să afle lumea şi să nu păţească ce am păţit noi. Noi am depus şi plângere la Tribunal, trebuie să ne recuperăm banii", a mai spus Dumitra Lefter.

Păgubitele îşi vor primi banii înapoi în termen de 12 zile

Conducerea agenţiei de turism care a vândut biletele de avion şi a încasat contravaloarea acestora, susţine că vina aparţine companiei aeriene "Vueling", care nu a retras la timp banii. Administratorul SC "Selufin" SRL, Jenica Pană, ne-a declarat că cei 600 de euro primiţi de la reclamante au fost depuşi în bancă în timp util. "În cazul de faţă a fost vorba despre o eroare de sistem. Vina aparţine companiei aeriene care nu a retras la timp banii plătiţi pentru bilete, astfel că persoanele respective nu figurau pe lista de pasageri. În momentul când au fost retraşi banii, deja check-in-ul se închisese, nu se mai putea îmbarca nimeni", a precizat Jenica Pană. Aceasta a mai adăugat că reclamantele îşi vor primi cu siguranţă cei 600 de euro achitaţi, însă plata nu se poate face imediat, pentru că banii urmează să fie returnaţi de compania aeriană. Administratorul agenţiei de turism s-a plâns că nu le-a putut explica femeilor care este procedura de returnare a banilor, întrucât acestea erau extrem de agitate. "Eu nu aveam cum să le dau banii imediat, durează 12 zile lucrătoare până când compania aeriană returnează suma respectivă. Oricum, noi nu ne permitem să ne jignim clienţii. Doamnele respective nici măcar nu au stat să li se explice cum îşi pot recupera banii. Eu le înţeleg pentru că au plătit 600 de euro, sunt nişte bani, dar vina nu este a noastră. Plângerea lor este nefondată. Eu pot face dovada că am făcut plata către compania aeriană, am extrasul de cont, am cu ce să demonstrez că vina nu ne aparţine. Este dreptul lor să facă reclamaţii, au achitat biletele, iar zborul era în sistem. Dar nici vina mea nu este şi nu pot să mă sacrific pentru o greşeală care nu îmi aparţine. Am făcut deja adresă către compania «Vueling» pentru a-mi returna banii, dar nu am ce face aşa de repede", a mai spus administratorul SC "Selufin" SRL. Reporterii noştri au încercat să afle dacă la OJPC Brăila au mai fost depuse şi alte plângeri împotriva SC "Selufin" SRL, însă conducerea instituţiei nu a fost de găsit zilele acestea pentru a ne oferi aceste informaţii. Vom reveni.




Like / Share

Comentarii