Mergi la conţinutul principal

Ştrandul de pe faleză rămâne închis până în august

• firma care l-a administrat în ultimii 11 ani a solicitat, la sfârşitul anului trecut, rezilierea contractului cu Primăria • obiectivul a fost preluat de SUPAGL care urmează să îl închirieze unei alte firme interesate • deocamdată, procedura pentru licitaţie încă nu a fost demarată • conducerea Primăriei spune că este nevoie de parcurgerea mai multor paşi birocratici până când contractul cu noul chiriaş va putea fi semnat • totodată, Primăria respinge posibilitatea ca ştrandul să fie administrat de SUPAGL, motivând că această instituţie nu are în obiectul de activitate şi alimentaţie publică, astfel încât să poată pună în funcţiune barul  amenajat din incinta ştrandului

 

Fostul ştrand pentru copii de pe faleza Dunării va rămâne închis aproape toată vara, în cel mai fericit caz urmând a fi pus în funcţiune abia în luna august. Situaţia este cauzată de faptul că agentul economic care l-a administrat în ultimii 11 ani a reziliat contractul de închiriere semnat cu Primăria. Viceprimarul Doiniţa Ciocan ne-a precizat că rezilierea contractului s-a făcut la cererea firmei “Temptation Summer Club”, din cauza unor dificultăţi financiare invocate de agentul economic. Acesta a notificat Primăria încă de la finalul anului 2017 că nu mai poate continua administrarea ştrandului, în scurt timp făcându-se predarea amplasamentului către Serviciul de Utilitate Publică, Administrare şi Gospodărire Locală (SUPAGL). Cu toate acestea, din ianuarie şi până în prezent, la începutul lunii iunie, încă nu s-a început procedura de închiriere a ştrandului către un alt agent economic. Viceprimarul Doiniţa Ciocan ne-a explicat că, până a se semna contractul cu altă firmă, trebuie parcurse mai multe etape, care necesită timp. Astfel, a trebuit ca mai întâi să fie angajat, prin licitaţie publică, un evaluator autorizat, pentru determinarea valorii imobilelor din incinta ştrandului - bazin şi construcţii anexe. Evaluarea s-a finalizat abia la sfârşitul lunii mai, iar în baza ei va trebui ca în Consiliul Local Municipal să fie adoptată o hotărâre referitoare la nivelul minim de pornire a chiriei plătite de firma care va prelua administrarea obiectivului. “După ce această hotărâre va fi adoptată în CLM se va putea organiza licitaţia pentru închirierea ştrandului, deschisă pentru toate firmele interesate. Contractul cu firma câştigătoare se va încheia în conformitate cu Regulamentul de închiriere a bunurilor de pe domeniul public, adoptat în CLM în anul 2017. Conform acestui regulament, firma care va prelua ştrandul va fi obligată să facă un minim de investiţii, stabilindu-se şi etapizarea realizării acestor investiţii, precum şi perioada de închiriere”, ne-a declarat viceprimarul Doiniţa Ciocan. Aceasta ne-a precizat că, în condiţiile în care trebuie respectaţi toţi paşii birocratici pentru respectarea procedurii, contractul cu noul chiriaş nu va putea fi semnat mai devreme de finalul lunii iulie - începutul lunii august.

Întrebată de ce nu se ia în calcul posibilitatea ca ştrandul să fie administrat de SUPAGL, fără a mai fi nevoie să se piardă atât timp pentru contractarea unei firme private, Doiniţa Ciocan ne-a spus că acest lucru nu este posibil. “Activităţile de la ştrand nu sunt doar activităţi de agrement, respectiv folosirea bazinului şi a şezlongurilor pentru plajă, ci şi activităţi de alimentaţie publică. După cum se ştie, acolo există un spaţiu amenajat pentru a fi folosit ca bar. SUPAGL nu are ca obiect de activitate alimentaţia publică, deci nu poate administra acest obiectiv. Din acest motiv, trebuie ca ştrandul şi activităţile conexe ale acestuia să fie preluate de o firmă care are ca obiect de activitate inclusiv alimentaţia publică”, ne-a explicat viceprimarul Ciocan.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro