Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Şoferul autobuzului din care a căzut pasagerul rupe tăcerea: “Punem în pericol siguranţa călătorilor pentru 200 lei”

• după ce cotidianul nostru a publicat articolul  despre bărbatul care a căzut dintr-un autobuz, uşile acestuia deschizându-se în timpul mersului, şoferul maşinii a luat legătura cu un redactor “Obiectiv” pentru a spune şi varianta sa în legătură cu cele întâmplate • potrivit acestuia, vina pentru incident nu este a lui, episodul ce se putea termina tragic fiind cauzat de o defecţiune tehnică la sistemul de închidere-deschidere a uşilor • şoferul susţine că s-a interesat la un magazin de piese auto cât ar costa piesa ce ar trebui înlocuită pentru ca uşile să nu se mai deschidă singure, şi a aflat că preţul ar fi de circa 200 lei

 

Luni, la Brăila, un călător a căzut dintr-un autobuz “Braicar” care circula pe linia 4, după ce uşile maşinii s-au deschis în timpul mersului. Contactat de un redactor, directorul societăţii publice de transport în comun, Cornel Săndulescu, ne-a declarat că, la o primă analiză, vinovat pentru acest incident ce se putea sfârşi cu o nenorocire ar fi şoferul, care ar fi apăsat din greşeală butonul de deschidere a uşilor, însă “Braicar” continuă să cerceteze acest caz. În urma acestei declaraţii, ieri, şoferul autobuzului a luat legătura cu un jurnalist “Obiectiv” pentru a-i spune cum au stat de fapt lucrurile şi cine este vinovat pentru acest episod. Pentru a-i proteja identitatea, nu vom publica numele acestuia.

“La Braicar, orice se întâmplă, ultimul om le trage pe toate, ca rang mă refer, în cazul de faţă eu. Şi eu chiar nu sunt dispus să suport toate lucrurile acestea. Ce s-a întâmplat de fapt? În dimineaţa aceea, eram pe traseul lui 4. Incidentul s-a petrecut în jurul orei 6:15, autobuzul nu era plin, dar aveam câteva persoane în picioare la mijlocul autobuzului, în dreptul uşii. În virajul la strânga de la Nicolae Bălcescu cu Bld. Cuza, acolo, s-au deschis uşile singure, nu am apăsat eu pe niciun buton. Este o problemă cunoscută şi de către garaj, cel puţin de şefii de întreţinere a parcului auto. Nu ştiu la birouri dacă se ştie. Iar problema asta durează de un an şi jumătate. Cei care au fost titulari pe maşină au sesizat că se deschid uşile în curba la stânga, nu mai sunt ţinute de nu ştiu ce mecanism de acolo. De un an şi jumătate şoferii care merg cu el sunt foarte atenţi când iau virajele la strânga, merg foarte încet ca să nu se deschidă uşile. Asta în cazul în care nu este cineva lângă uşi ca să se împingă în ele. Dacă se împing şi în linie dreaptă se deschide uşa aceea”, susţine şoferul “Braicar”.

Acesta ne-a povestit că, după ce bărbatul a căzut, el a parcat imediat autobuzul şi a vrut să coboare la acesta pentru a-i oferi ajutor şi, eventual, să sune la 112. Nu a apucat însă să facă asta, pentru că pasagerul s-a ridicat singur şi i-a făcut semn cu mâna că se simte bine. A sunat apoi la dispecerat să anunţe cele întâmplate, şi-a continuat drumul până la capatul liniei, iar apoi a mers la Poliţie să declare incidentul. După ce a discutat cu oamenii legii şi a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatele arătând că nu consumase alcool, şoferul s-a întreptat spre depoul de autobuze. Pe drum, ce să vezi, la prima curbă la stânga s-au deschis, din nou, uşile.

Intimidat ca să ascundă adevărul

Asta susţine şoferul autobuzului, spunând că alţi angajaţi “Braicar” i-au sugerat să îşi schimbe declaraţia dată poliţiştilor, adică să spună că a fost vorba de o eroare umană, nu despre o defecţiune tehnică, în caz contrat putând exista consecinţe.

“Inginerii, angajaţi la garaj că nu îi cunosc pe toţi, au spus că au făcut probe şi nu are nimic autobuzul. Au spus că nu are cum să se deschidă singure. Mi-au spus că n-au constat nimic, că aş fi eu nebun. Încercau să îmi schimbe declaraţia. Nu, eu îmi susţin declaraţia pe care am dat-o şi la Poliţie. M-au întrebat dacă ştiu că pot să existe repercusiuni. Le-am spus să fie sănătoşi. Nu e «Braicarul» ultimul loc de muncă din Brăila. Da, am fost intimidat, inclusiv de către colegi mai vechi din «Braicar» care mi-au sugerat să îmi schimb declaraţia şi să spun că acea persoană a deschis singură uşa. Fiecare uşă a autobuzului are un sistem de deschidere de siguranţă în caz de accident şi mi-au spus să declar că persoana respectivă a declanşat mecanismul ăla şi a deschis singură uşile. Cum pot eu să declar când Dumnezeu e sus şi mi-e martor că eu am găsit mecanismul acela neatins. Cum pot să declar aşa ceva?! Că persoana aia a vrut să se sinucidă sau ce naiba? Şi vreau să se termine şi asta cu «vina şoferului»!”, ne-a declarat sursa citată.

Şoferul ne-a mai spus că le-a explicat situaţia inclusiv celor din Consiliul de Administraţie de la “Braicar”, însă aceştia par să nu înţeleagă că ar fi o problemă tehnică. Mai mult, din declaraţiile conducătorului auto se pare că mai toţi colegii lui “fug” de acest autobuz, “celebru” pentru “uşile buclucaşe” care se deschid în mers.

“M-am interest la magazinul de piese auto să văd cât ar costa cilindrul acela care este de vină. Dacă mă credeţi, este 200 şi ceva de lei. Pentru 200 şi ceva de lei noi punem în pericol călătorii şi pe noi. Ceea ce este inadmisibil pentru o sumă aşa de mică”, afirmă acesta.

În finalul discuţiei, şoferul a mai spus şi că se teme de eventuale repercusiuni pentru că a avut curajul să vorbească, mai ales că are contract de muncă pe perioadă determinată. Însă susţine că s-a săturat de această situaţie în care şoferii sunt găsiţi vinovaţi pentru toate defecţiunile tehnice ale autobuzelor. 

“Mai sunt colegi care nu au curajul să zică şi stau şi suportă. Vă daţi seama să fi fost ceva mai grav? Eu, şoferul, suportam consecinţele. Rămâneam fără pâine, plus cercetare penală, despăgubiri către persoana care a căzut... şi de ce asta? Este o lipsă de răspundere, nimeni nu îşi asumă. Te trimit efectiv cu nişte rable pe traseu şi te bagă pe tine, ca şofer, în faţă, orice ar fi. Nu există verificări zilnice ale autobuzelor, deşi ar trebuit să avem un revizor tehnic care să stea la poartă, să verifice autobuzul şi dacă corespunde îl trimite pe traseu, dacă nu, nu. Ceea ce noi nu avem. Inclusiv foile noastre de parcurs nu sunt semnate de către revizorul tehnic, deci practic noi ieşim pe traseu pe proprie răspundere. Am tot semnalat aceste probleme, însă văd că nu se iau măsuri”, a încheiat angajatul “Braicar”.

 




Categorie articol: 

Comentarii