Mergi la conţinutul principal

Începe marea contorizare

Compania de Utilităţi Publice Dunărea Brăila s-a trezit în sfârşit la realitate! După ce a lăsat fără apă de-a valma apartamente cu sau fără datorii la întreţinere, a conştientizat probabil că este în interesul său să încurajeze contorizarea individuală, soluţie pe care "Obiectiv" a cerut-o în mod expres încă de anul trecut de la primele debranşări în masă. Aşa încât CUP Dunărea se oferă acum să execute lucrările de contorizare. Contra cost, evident, dar la preţuri accesibile, în funcţie de complexitate, în medie, între 400 şi 500 lei per apartament. Sistemul pe care compania de apă-canal-epurare îl propune permite debranşarea punctuală a apartamentelor rău-platnice. Nu se va trece însă la facturarea individuală, asociaţia de proprietari păstrându-şi rolul de a repartiza consumul de apă. Condiţia pentru a trece la contorizarea individuală este ca majoritatea proprietarilor din asociaţie să decidă în favoarea executării lucrărilor. Familiile care nu doresc contorizarea în blocurile unde majoritatea a decis pentru separarea consumului vor rămâne fără apă, deoarece vechea reţea de apă din condominiu va fi desfiinţată.

Compania locală de apă-canal a cedat în final presiunii publice în problema debranşării la grămadă a tuturor apartamentelor din asociaţiile cu datorii şi vine acum în întâmpinarea proprietarilor de apartamente cu o soluţie tehnică menită să dezlege nodul gordian. Vestea cea bună a fost anunţată ieri de către vicepreşedintele Consiliului Judeţean, liberalul Ovidiu Nechita, cel care are în competenţe CUP Dunărea. "Am observat că acest cerc vicios se tot perpetuează şi am solicitat o discuţie cu conducerea CUP Dunărea menită să împingă lucrurile spre contorizarea individuală, soluţia de bun-simţ în acest caz. Chiar miercuri, 2 iulie, am avut această întrevedere, ocazie cu care s-a ajuns la concluzia comună că operatorul trebuie să facă primul pas pentru a rezolva problema. De altfel, CUP Dunărea invitase încă de anul trecut mai multe asociaţii cu probleme care au fost debranşate de-a lungul timpului din cauza datoriilor şi le propusese contorizarea individuală, însă preşedinţii sau administratorii de bloc n-au mai dat niciun semn. Acum, am convenit să facem noi pasul în întâmpinarea consumatorilor şi să promovăm soluţia contorizării individuale", ne-a declarat Nechita.

Cu apometrele la vedere, dar sub cheie

Din punct de vedere tehnic, lucrarea presupune montarea pe casa scării a conductelor de apă rece şi apometrelor (se acceptă varianta montării apometrelor pe care brăilenii le au deja în case, condiţia fiind ca aparatele să fie omologate şi să aibă verificarea metrologică la zi). Noua reţea va permite astfel întreruperea furnizării apei doar în cazul apartamentelor cu datorii la întreţinere, evitând pedepsirea întregii asociaţii. Trebuie făcută însă precizarea că operatorul nu va trece la facturarea fiecărui apartament contorizat, ceea ce înseamnă că în continuare asociaţia de proprietari va primi factura generală şi o va repartiza fiecărei familii în parte. Avantajul va fi acela că, fiind apometrele montate pe casa scării sub cheie, va fi eliminată posibilitatea "măsluirii" aparatelor de măsură. Tot asociaţia va fi cea care va putea întrerupe pe viitor doar apartamentele cu datorii la întreţinere. "Practic, CUP Dunărea va avea un contor general de la care va porni conducta ce va alimenta noile coloane de apă montate pe casa scării. Noua reţea va fi montată în întreg condominiul de la parter până la ultimul etaj. După aceea, vechile coloane de alimentare vor fi desfiinţate, aşa încât cine nu va face lucrarea de contorizare nu va avea apă. Vor rămâne debranşate doar apartamentele unde proprietarii sunt plecaţi în străinătate, dar şi aceştia vor face lucrarea când vor reveni în ţară", a explicat Nechita.

Nota de plată: 350-700 de lei/ apartament

Întrebat ce costuri presupune o astfel de lucrare, vicele de la CJ Brăila a explicat că, în principiu, la asociaţiile care-şi manifestă interesul pentru contorizare individuală, operatorul de apă-canal va face gratuit măsurătorile în teren şi calculele aferente şi va înmâna asociaţiei un deviz. "În funcţie de complexitatea lucrării, de problemele ce vor fi întâmpinate în subsolurile de bloc la reţeaua de distribuţie, costul per apartament poate pleca de la circa 350 lei şi poate ajunge la 400-500 lei cu menţiunea că include şi preţul unui nou aparat de măsură. Există însă şi situaţii extreme în care costul ar putea urca şi la 600 sau 700 lei, acolo unde vor fi probleme mai mari cu reţeaua de distribuţie, însă nu cred că vor fi multe astfel de cazuri. În medie, costul lucrării ajunge undeva la 400-500 lei per apartament. Şi mai este un aspect deosebit de important: CUP Dunărea nu impune ca doar ea să fie cea care efectuează lucrările de contorizare, asociaţiile având libertatea să aleagă orice altă firmă de profil care să le facă lucrările. Ce am cerut este ca operatorul să nu facă o afacere din contorizarea apartamentelor, astfel încât să aibă preţuri mici. Şi nu este exclusă nici varianta acceptării plăţii în rate a întregii lucrări. Repet, rămâne la latitudinea fiecărei asociaţii cu cine-şi face lucrarea", a precizat sursa citată.

CUP Dunărea nu mai are asociaţii debranşate

După cum v-am mai informat, Consiliul Local Municipal Brăila a aprobat, la jumătatea lunii aprilie a.c., un regulament privind contorizarea individuală la apă. Potrivit proiectului adoptat de consilieri, separarea măsurării consumului de apă la nivel de apartament sau spaţiu cu altă destinaţie se va face numai la cererea proprietarilor/chiriaşilor, prin Asociaţia de proprietari/locatari, cu respectarea procedurilor cuprinse în regulament. Proiectarea şi execuţia lucrărilor de modificare a branşamentelor de apă se vor realiza de către operator pe bază de deviz de lucrări, iar costurile vor fi suportate de către proprietarii/chiriaşii de apartamente, sau a spaţiilor cu altă destinaţie, înscrişi în tabelul nominal care solicită separarea măsurării consumului de apă.
Regulamentul a fost aprobat după ce anul trecut CUP Dunărea a demarat o amplă campanie de recuperare a restanţelor la apă ale AP-urilor din municipiu şi judeţ. În primă fază a încheiat protocoale de eşalonare la plată pe o perioadă de 12 luni a datoriilor cu fiecare asociaţie în parte, iar acolo unde nu au fost respectate operatorul a trecut la întreruperea apei în întreaga asociaţie şi montarea unei cişmele în curtea blocului, fără a ţine cont că în imobil sunt şi apartamente fără datorii la întreţinere. Cel mai recent episod de acest gen a avut loc la finele lunii iunie, când mai multe blocuri au rămas fără apă. În acest moment nu mai există nicio asociaţie debranşată de la reţeaua de apă potabilă.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro