Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Începe iadul şoferilor!

* aşa cum s-a întâmplat la Dorobanţi, se va opri circulaţia tramvaielor şi pe Calea Călăraşilor, autobuzele fiind puse să suplinească absenţa acestora * săptămâna viitoare ar urma să fie stabilit un plan integrat privind transportul în oraş pe perioada lucrărilor * de lucrările la Calea Călăraşilor se vor ocupa "Max Boegl", "Tancrad" şi "Euro Construct", iar la Calea Galaţi constructorii "Tehnologica Radion"

În câteva săptămâni, întreg oraşul se va transforma într-un imens şantier, odată cu deschiderea lucrărilor la alte două proiecte importante: reparaţiile la Calea Călăraşilor şi la podurile de pe Calea Galaţi spre cartierul Brăiliţa. Iar toate astea, suprapuse peste lucrările deja începute în primăvară la Bulevardul Dorobanţilor! Ce înseamnă pentru oraş şi circulaţia auto deschiderea a încă două şantiere pe artere nevralgice ale urbei? În afară de perturbarea rutelor cunoscute şi în mod frecvent circulate de şoferi, mizerie multă, praf, zgomotul de şantier, întrebarea anterioară te duce imediat cu gândul la LEVITAŢIE! Levitaţia ar părea cea mai bună metodă de a circula prin viitorul oraş-şantier. Iar dacă am şti că lucrările s-ar termina rapid, ne-am putea gândi să ne mutăm peste vară la rude în judeţ ori în alt oraş, urmând să ne întoarcem după ce se taie panglica de inaugurare. Lăsând gluma la o parte, este foarte clar pentru întreaga comunitate cât de importante şi mai ales necesare sunt aceste lucrări. Totuşi, cum se va circula prin oraş? Edilul-şef a explicat tranşant că săptămâna ce urmează va chema la discuţii constructorii, alături de toţi factorii decizionali privind circulaţia în municipiu, pentru a stabili un plan integrat privind transportul în interiorul oraşului, inclusiv transportul în comun. Aşadar, săptămâna viitoare se va şti sigur pe unde şi în ce mod vom mai putea circula. Dar să nu uităm un lucru important: care sunt firmele ce vor efectua lucrările la noile proiecte? Fără să mai prelungim suspansul, vă spunem că la proiectul Calea Călăraşilor este vorba despre Max Boegl" - lider, "Tancrad" şi "Euro Construct" cu preţul de 27,84 milioane lei (28,11 milioane lei preţul de licitaţie). La podurile de pe Calea Galaţi lucrările vor fi efectuate de "Tehnologica Radion" contra sumei de 7,9 milioane lei (7,93 milioane lei a fost preţul de licitaţie).

Undeva la mijlocul acestei luni încep lucrările la podurile spre cartierul Brăiliţa şi se preconizează ca la începutul lui iulie să demareze şi şantierul pe Calea Călăraşilor, pentru reabilitarea/modernizarea acestei artere între Barieră şi Palatul Telefoanelor. Dacă pentru primul proiect, cel cu podurile de pe Calea Galaţi, se ştia cine a câştigat contractul pe bani publici ("Tehnologica Radion"), noutatea intervine pentru proiectul cu modernizarea Căii Călăraşilor. Aşa cum a explicat primarul municipiului, Aurel Simionescu, adjudecatarii contractului la o valoare de 27,82 milioane de lei (fără TVA) sunt firmele asociate care efectuează şi lucrările la proiectul de modernizare a Bulevardului Dorobanţilor, adică "melanjul" roş-portocaliu "Tancrad", "Euro Construct" şi "Max Boegl" (lider) cu meţiunea că din formulă lipseşte "Swietelsky Baugesellschaft", firmă care apare însă în asocierea câştigătoare la Dorobanţi. Revenind, ca termen de comparaţie, valoarea estimată a contractului era de 28,11 milioane de lei (fără TVA), iar desemnarea câştigătorului dintre cele 4 oferte înregistrate în cadrul procedurii s-a făcut în urma unei licitaţii electronice, la care unicul criteriu de selecţie a fost preţul. "În ce priveşte proiectul ce vizează Calea Călăraşilor, s-a finalizat recent procedura de achiziţie publică, în sensul atribuirii contractului către acelaşi grup de firme care lucrează acum la proiectul cu Bulevardul Dorobanţilor. Am avut o contestaţie la CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor - n.r.) şi a fost soluţionată în sensul respingerii acesteia. În mod îmbucurător, contestatarul nu a mai ales să meargă în instanţă pentru mediere şi a acceptat decizia CNSC. În aceste condiţii, apreciez că ar fi posibil să derulăm rapid întreaga procedură cu semnarea contractului de lucrări, astfel încât undeva la începutul lunii iulie, dacă nu cumva chiar de la 1 iulie, să se înceapă lucrările", ne-a declarat Simionescu. Ar mai fi de adăugat că durata contractului este de 9 luni de la data atribuirii acestuia, ceea ce înseamnă că undeva la începutul anului următor ar trebui finalizate lucrările.
În ceea ce priveşte proiectul de reabilitare a celor două poduri de pe Calea Galaţi, lucrările ar putea începe undeva la mijlocul acestei luni. Potrivit caietului de sarcini aferent licitaţiei, lucrările ar urma să se finalizeze în maxim 11 luni de la data atribuirii contractului, adică prin vara 2012. "Am discutat cu firma care a câştigat contractul şi am stabilit să se înceapă lucrările mai întâi la podul rutier, dar în acelaşi timp să se pregătească terenul şi construcţia metalică pentru podul cu linia de tramvai. De altfel, intenţionăm ca, după ce vom da drumul circulaţiei pe Bulevardul Dorobanţilor pe porţiunea până la podul de la Apollo spre cartierul Chercea, să se lucreze în paralel la ambele poduri spre Brăiliţa", a mai spus edilul-şef.

Tramvaiele se opresc şi pe Calea Călăraşilor

Date fiind anvergura şi complexitatea lucrărilor ce sunt în plină derulare - aşa cum este cazul Bulevardului Dorobanţilor - sau care sunt pe cale de a fi demarate, primarul municipiului a explicat că se impune un plan integrat privind circulaţia în oraş. "Am invitat săptămâna viitoare constructorii de la aceste proiecte, dar şi factorii locali, să stabilească de comun acord un plan privind circulaţia, inclusiv transportul public, pentru a diminua la maxim stresul brăilenilor generat de aceste lucrări", a încheiat sursa citată. Chestionat în aceeaşi privinţă, Cornel Săndulescu, directorul SC "Braicar" SA (societatea de transport public a municipalităţii) a explicat în linii mari cum va arăta reţeaua de transport în comun pe perioada derulării lucrărilor. "Odată cu demararea lucrărilor şi la aceste două proiecte, va fi oprită circulaţia tramvaielor. Pe Bulevardul Dorobanţilor au fost deja puse în circulaţie, pe o rută de acum cunoscută brăilenilor, câteva autobuze marca BMC, care să suplinească lipsa tramvaielor pe această arteră. În ceea ce priveşte Calea Călăraşilor, vom suplimenta numărul de autobuze pe traseele deja existente, astfel încât să facă faţă nevoii de deplasare a brăilenilor în zonele unde circula tramvaiul. Oricum, lucrările la cele două poduri de pe Calea Galaţi nu vor începe concomitent, lucru ce va permite astfel accesul mijloacelor de transport în comun şi în cartierul Brăiliţa", ne-a declarat Săndulescu. De menţionat că SC "Braicar" este puternic afectată de lucrările la artere rutiere importante, care presupun oprirea circulaţiei tramvaielor, societatea find obligată să procedeze la revizuirea politicii de personal în sensul concedierii a 120 de angajaţi, majoritatea de la sectorul de transport cu tramvaiul.

Cine a contestat licitaţia pentru Călăraşi

Potrivit informaţiilor prezentate de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în cazul procedurii de achiziţie publică demarată de municipalitate pentru atribuirea contractului pentru reabilitare/modernizare a Căii Călăraşilor, au fost înregistrate două contestaţii cu acelaşi reclamant. Este vorba de asocierea "Romstrade - Concordia Con.Strade", având ca lider societatea "Concordia Con.Strade" SRL cu sediul în Piteşti, care a contestat atât procedura derulată de municipalitate cât şi rezultatul procedurii. Concret, firma din Piteşti a cerut anularea comunicării privind rezultatul procedurii ca netemeinică şi nelegală; anularea ca netemeinică şi nelegală a măsurii comisiei privind respingerea ofertei depuse de Asocierea "Romstrade - Concordia Con.Strade" ca inadmisibilă şi constatarea conformităţii şi admisibilităţii acesteia; anularea măsurii comisiei de evaluare privind desemnarea ofertei depuse de Asocierea "Max Boegl România - Euro Construct Trading'98 - Tancrad" ca fiind câştigătoare; obligarea autorităţii contractante de a relua procedura, având în vedere şi oferta depusă de Asocierea "Romstrade - Concordia Con.Strade".

La rândul său, societatea "Max Boegl", ca lider al asocierii, a făcut cerere de intervenţie în dosar solicitând respingerea ca neîntemeiată a contestaţiei contraofertantului din Piteşti.

În baza documentelor depuse de părţi, CNSC a emis o decizie în data de 13 mai, prin care a respins ca nefondate contestaţiile formulate de SC "Concordia Con.Strade" SRL şi a dispus continuarea procedurii de atribuire.

Când vine vorba de bani, culoarea politică nu mai contează

Dacă vă întrebaţi cine sunt patronii firmelor care au intrat în lupta pentru proiectul de reabilitare/modernizare a Căii Călăraşilor, vom începe cu perdanţii. Astfel, la "Concordia Con.Strade" este vorba despre Cătălin Rădulescu (deţine 70% din capitalul societăţii), vicepreşedintele PSD Diaspora. El a bătut palma în asociere cu Nelu Iordache, patronul "Romstrade" (unde deţine 76% din capitalul social), precum şi al companiei "Blue Air", omul care a încheiat multe afaceri cu actualul guvern democrat-liberal, dar şi cu administraţiile locale portocalii. Iată, aşadar, dovada că banii nu au culoare politică. Un argument în plus îl constituie şi asocierea care a fost desemnată câştigătoare, "Max Boegl România - Euro Construct Trading'98 - Tancrad", unde şi-au dat mâna oameni de afaceri cunoscuţi, apropiaţi ai PSD dar şi ai PDL.

În ce priveşte contractul pentru modernizarea celor două poduri, firma adjudecatară a lucrărilor de la Calea Galaţi, "Tehnologica Radion", este deţinută aproape în întregime de Theodor Berna. Compania nu este la primul contract câştigat la Brăila, întrucât şi-a adjudecat anul trecut proiectul de reabilitare a străzii Griviţa, cu un buget de 12,6 milioane lei. De asemenea, "Tehnologica Radion" a depus ofertă în cadrul licitaţiei pentru atribuirea contractului de modernizare a Dorobanţiului, însă fără succes.




Categorie articol: 

Comentarii