Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Încă un pas către modernizarea transportului electric pe Șoseaua Baldovinești

* membrii CLM Brăila au aprobat, recent, indicatorii tehnico-economici și cheltuielile legate de proiectul ”Modernizarea transportului electric Șoseaua Baldovinești” * este vorba despre o investiție prin fonduri europene * faptul că acest deziderat a fost modificat pe parcurs, dar și că s-a renunțat la tramvai pentru zona respectivă, a stârnit din nou critici în ședință dinspre tabăra PNL

 

 

 

Transportul electric în Brăila se pregătește să intre într-o nouă etapă. Membrii Consiliului Local Municipal au aprobat, recent, proiectul legat de modernizarea transportului electric pentru Șoseaua Baldovinești. Investiția este finanțată prin bani europeni, în cadrul Programului Operațional Regional 2014 - 2020, Axa prioritară 4, Prioritatea de investiții 4e, Obiectiv specific 4.1, apelul de proiecte nr. POR/2017/4/4.1/1. Pe scurt, aceștia au aprobat proiectul în sine, cheltuielile legate de acesta, precum și indicatorii tehnico-economici. Valoarea totală a investiției este de 64.914470,26 lei cu TVA, din care valoarea totală eligibilă: 61.639.503,48 lei cu TVA. Contribuția proprie a Municipiului Brăila la acest proiect a fost aprobată la nivelul de 4.507.756,85 lei, reprezentând achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului în cuantum de 3.274.966,78 lei, cât și contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului în cuantum de 1.232.790,07 lei, reprezentând cofinanțarea proiectului.

Tot cu această ocazie, consilierii au aprobat și formularul bugetar ”Fișa Proiectului propus la finanțare în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020 - COD23”, aferent proiectului. S-a mai stabilit că sumele conexe ce pot apărea pe durata implementării, se vor asigura din bugetul local al Municipiului. De asemenea, Primăria Brăila și-a mai luat angajamentul că va asigura toate resursele financiare necesare implementării proiectului în condițiile rambursării/decontării ulterioare din instrumente structurale.

În cadrul unei anexe atașate proiectului, care prezintă indicatorii tehnico-economici, sunt prezentate lucrările propuse. Astfel, pe scurt, este luată în calcul o structură rutieră flexibilă, cu câte două benzi de circulație pe sens (prima de la trotuar fiind destinată traficului auto și a doua numai transportului în comun, cu autobuze electrice), banda dedicată transportului în comun, fiind realizată pe amplasamentul actual al liniilor de tramvai, care se vor demola. Pe Șoseaua Baldovinești au fost proiectate un număr de 21 locuri de parcare, iar pe întreg sectorul s-au proiectat 45 de astfel de locuri. A fost luată în calcul și reparația pasajului existent, cu păstrarea structurii și a stâlpilor de iluminat. Se va realiza și un aliniament stradal alcătuit din plantarea a 150 de arbori la o distanță de 0,5 m față de bordură. Aceștia vor fi plantați din 10 în 10 m pe zona trotuarului, într-o alveolă care va avea dimensiunile conform standardelor. Se mai ia în calcul reabilitarea rețelei de alimentare cu apă, cât și cea de canalizare. Precizăm că elaboratorul documentației este SC Baicons Impex SRL.

 

Critici din partea liberalilor în timpul ședinței

 

Acest proiect a suferit de-a lungul ultimilor ani mai multe modificări și nu este prima dată când a stârnit critici din partea consilierilor din opoziție. Cea mai agresivă a vizat eliminarea tramvaielor din zona respectivă, ulterior s-a discutat despre banda dedicată pentru autobuze electrice, despre obținerea de finanțare în ultima clipă și altele. Nici de această dată, proiectul privind transportul electric pe Șoseaua Baldovinești nu a trecut neobservat în ședință. Liberalul Adrian Tabarac a criticat abordarea Primăriei Brăila în privința acestui subiect, precizând că timpul va dovedi faptul că proiectul nu a fost bine fundamentat și va crea probleme.

”Încă de la început acest proiect a dat naștere unor dezbateri foarte aprinse în cadrul Consiliului Local Municipal. Încă un proiect într-o zonă unde modernizăm doar pentru că - la momentul respectiv așa a argumentat domnul primar că nu s-a mai optat pentru tramvaie, ci pentru autobuze electrice -, așa ne încadram în banii rămași de la Uniunea Europeană pe care îi puteam folosi pentru acest proiect. Timpul din păcate, ne va dovedi că acest proiect este unul greșit, ținând cont de faptul că acea zonă, este preponderent industrială, comercială. Este o zonă unde traficul greu - inclusiv prin dispoziția primarului -,  este permis în oraș, până la intersecția cu Comuna din Paris. Adică vom avea un trafic pe o bandă de mers pentru toate automobilele, iar acel autobuz - și știți foarte bine că proiectul a fost schimbat, întâi cu bandă dedicată pe prima bandă, după aceea s-a realizat că oricum era prost și așa și am băgat pe banda a doua -, din păcate, avem un nou proiect pe care îl facem, doar ca să îl facem. Și nu este foarte bine fundamentat și văzut cât de bine se integrează în acea zonă. Din păcate”, a declarat Tabarac.

Proiectul a fost aprobat cu 20 voturi ”pentru” și 7 abțineri din partea a șase consilieri liberali și a consilierului municipal independent Lucian Căprariu. Precizăm că și PNL-istul Constantin Sârbu a încercat să voteze la categoria ”abțineri”, însă a avut probleme cu internetul și opțiunea sa a apărut ceva mai târziu pe ecran, astfel că votul său a fost introdus, cel mai probabil, la categoria ”pentru”.

După vot, a intervenit și primarul Marian Dragomir, care a dorit să precizeze că modificările aduse acestui proiect, au reprezentat singura variantă de a obține fondurile din partea Uniunii Europene.

”Am vrut să intervin la final pentru că avem următoarea situație. Ghidul de finanțare europeană ne obligă, dacă dorim să accesăm finanțarea, să avem bandă dedicată. Deci lucrurile stau în felul următor: suntem obligați de ghidul de finanțare europeană să facem bandă dedicată. În cazul în care se renunța la banda dedicată, așa cum au sugerat unii, proiectul devenea neeligibil și se pierdea finanțarea în integralitatea ei. Orice alte comentarii sunt de prisos”, a conchis edilul-șef.




Categorie articol: 

Comentarii