Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

În câteva săptămâni vom avea un constructor pentru podul suspendat de la Brăila

• este promisiunea şefului Companiei Autostrăzi, Ştefan Ioniţă, făcută în weekend, în cadrul unei emisiuni la TVR

 

Se apropie deznodământul licitaţiei pentru mega-contractul privind proiectarea şi execuţia investiţiei de aproape jumătate de miliard de euro în podul suspendat peste Dunăre, Brăila - Tulcea. Lansată chiar la începutul lunii mai de către CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), licitaţia se apropie de final, după cum susţine chiar directorul companiei, Ştefan Ioniţă. Mai precis, oficialul a declarat în cadrul emisiunii “Ultima Ediţie” a TVR că vom avea în câteva săptămâni un constructor pentru podul suspendat de la Brăila, obiectiv care va intra în Top 5 în Europa.

De precizat că până la data limită de înscriere la licitaţia organizată de CNAIR pentru selectarea contractorului general, au fost înregistrate două oferte:

1. Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia)

2. Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading '98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

De remarcat că pe lista firmelor asociate care au depus ofertă apare şi o firmă românească, mai precis “Euro Construct Trading” care a făcut parte din echipa care a câştigat un alt proiect important pentru Brăila, modernizarea bulevardului Dorobanţilor (“Tancrad” - liderul asocierii, “Euro Construct”, “Max Boegl” şi “Swietelsky Baugesellschaft”).

Reaminitm că investiţia în Podul peste Dunăre Brăila - Tulcea are o valoare pentru proiectare şi execuţie de 2,025 de miliarde lei, fără TVA, (aproximativ 500 de milioane euro). Cu o lungime totală de 23,413 km, proiectul cuprinde inclusiv proiectarea şi execuţia drumului principal, Brăila - Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan - Măcin. Podul suspendat de la Brăila se anunţă a fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani, iar dacă va fi construit, se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri). Aşa cum aminteam mai devreme, CNAIR este instituţia care se ocupă de licitaţia pentru atribuirea contractului de proiectare şi construire a podului.

Mai trebuie spus însă că procurorii DNA au cerut, recent, CNAIR documentele legate de contractele anterioare pentru realizarea şi actualizarea studiului de fezabilitate aferent proiectului de la Brăila, suspiciunile fiind acelea că sumele plătite pentru studiile respective ar fi fost umflate.




Categorie articol: 

Comentarii