Mergi la conţinutul principal

«Rocreativ», firma de turism a judeţului, a fost dizolvată

• decizia a fost luată de consilierii judeţeni, ieri, în cadrul unei şedinţe a Adunării Generale a Acţionarilor companiei • cu această ocazie Reliana Bogdan, administratorul unic al SC Rocreativ Trade SRL şi-a prezentat raportul de activitate pe 2016, dar şi modul în care şi-a îndeplinit indicatorii de performanţă • nemulţumiţi de faptul că societatea este pe minus deşi au trecut patru ani de la înfiinţare, membrii CJ au aprobat desfiinţarea acesteia

 

Consilierii judeţeni şi-au luat, ieri, adio de la serviciile societăţii proprii de turism, SC Rocreativ Trade SRL, înfiinţată în urmă cu patru ani de către fostul şef al judeţului Gheorghe Bunea Stancu. Aceştia au propus în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor dizolvarea firmei, derajaţi de faptul că nici până în ziua de astăzi “Rocreativ”, sub conducerea administratorului unic Reliana Bogdan, nu a reuşit să aibă profit, ci doar să cheltuie bani pentru promovarea turismului.

Mai exact, pe ordinea de zi a şedinţei ce a avut loc în sala 404 a CJ Brăila, s-au aflat 3 puncte: un raport de activitate privind administratorul pe anul 2016, un raport privind stadiul implementării şi respectării indicatorilor de performanţă impuşi prin contractul de mandat, din 13.10.2016, precum şi o “discuţie privind viitorul societăţii”.

Trebuie precizat încă de la început că Reliana Bogdan a activat ca administrator unic al SC Rocreativ în baza unui contract de muncă încheiat în 2014, însă până în data de 16 iulie 2016, când a încheiat un contract de mandat cu CJ-ul, prin care i s-au stabilit câţiva indicatori de performanţă pentru 6 luni.

 

Ce a făcut Reliana Bogdan la Rocreativ

 Încă de la începutul şedinţei, administratorul firmei a dat citire integral unui raport de activitate pe anul trecut, în speranţa că membrii AGA vor ajunge la o altă concluzie decât desfiinţarea societăţii. Aceasta a amintit faptul că a realizat broşuri şi hărţi turistice pentru promovarea judeţului. De asemenea, că a participat consecutiv la ediţiile Târgului de Turism al României din 2016, unde a reuşit să atragă atenţia cu standul propriu.

“Am asigurat prezenţa materialelor publicitare ale judeţului nostru atât în cadrul standului Autorităţii Naţionale pentru Turism, cât şi în cel al birourilor de turism ale României de la Roma, Berlin, Paris şi Londra. Prezentările făcute au vizat promovarea judeţului Brăila ca destinaţie turistică de city break ce poate reprezenta o alternativă pentru consumatorul de travel. (...) Am iniţiat demersuri pentru sprijin şi consultări cu Autoritatea Naţională pentru Turism, în vederea repoziţionării judeţului nostru pe harta turistică a ţării, beneficiind de vizite din partea unor factori de decizie din cadrul instituţiei, ce pot orienta preocupările administraţiei centrale spre ridicarea economică a unor zone cu potenţial turistic insuficient valorificat”, a declarat Reliana Bogdan, cu precizarea că pe tot parcursul anului precedent a sprijinit şi evenimentele organizate de instituţiile CJ Brăila prin realizarea de materiale promoţionale.

De asemenea, sursa citată a ţinut să amintească activitatea desfăşurată în cadrul Punctului de Informare şi Promovare Turistică situat lângă Fântâna cinetică, dar şi participarea la seminarii pe teme de diversificare a serviciilor turistice, precum şi faptul că a coordonat în luna octombrie Caravana Google, în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Turism. Totodată, Reliana Bogdan a precizat că a reuşit să organizeze 3 curse cu Nava Ovidiu, dar şi începerea unor negocieri cu un tur operator din Israel şi altul din ţară, pentru concretizarea unui program turistic la Brăila care să includă şi valorificarea ambarcaţiunii.

“La solicitarea suporterilor echipei de handbal “Dunărea Brăila” şi cu acordul preşedintelui AGA, am dezvoltat un proiect de realizare materiale promoţionale cu însemnele echipei, spre distribuţie contra cost cu ocazia desfăşurării calendarului competiţional al echipei. S-au omologat un număr de 20 sortimente de suveniruri sportive, ce au fost foarte apreciate şi bine primite de suporteri, efectul resimţindu-se în creşterea încasărilor Punctului  turistic”, a mai completat şefa Rocreativ.

 

Cât a cheltuit şi cât a produs Reliana Bogdan

 Tot cu această ocazie, administratorul SC Rocreativ a ţinut să facă un scurt sumar al cheltuielilor şi veniturilor obţinute pe anul trecut. Chiar şi aşa, Reliana Bogdan nu a ratat ocazia să atragă atenţia asupra faptului că nu i-a fost dat în administrare Hotelul Tineretului şi nici alte structuri generatoare de venituri.

“Ca urmare (...) obiectul principal de activitate al societăţii nu s-a putut îndeplini. S-a înregistrat la 31 decembrie 2016 o pierdere de 121.010 lei”, a declarat aceasta. Potrivit sursei citate, pentru salarii s-a estimat suma de 78.291 lei şi s-a făcut o cheltuială de 53.270 lei. La capitolul “plăţi servicii”, estimarea a fost de 6.200 lei şi s-au cheltuit 2.250 lei. Pentru “Reclamă publicitate”, s-au estimat 63.000 lei şi s-au cheltuit 31.352 lei. În ceea ce priveşte capitolul “Deplasări”, faţă de estimarea de 6.000 lei s-au cheltuit 3.105 lei, iar la capitolele “Imprimate, consumabile” faţă de un nivel prognozat de 500 lei s-au cheltuit 508 lei, a mai anunţat Reliana Bogran. “La capitolul «Comunicaţii» faţă de estimarea de 2.000 lei s-au cheltuit 1.036 lei, înregistrându-se o economie de 964 lei. Cu amenajarea «Punctului Turist - Info» s-au estimat a se cheltui 31.200 lei, înregistrându-se un nivel de cheltuieli de 20.601 lei, cu o economie de 10.599 lei, iar «Cheltuielile de funcţionare» ale punctului au fost de 7.982 lei faţă de suma de 11.100 lei prognozată, cu o economie de 3.118 lei. În ceea ce priveşte capitolul «Venituri», datorită faptului că societatea nu dispune de mijloace tehnice cu ajutorul cărora să se poată desfăşura o activitate economică consistentă, nivelul acestora, înregistrat pe şapte luni de activitate economică, a fost de 33.503 lei fără TVA, din care 25.965 lei din mărfuri şi 7.538 lei  din evenimente organizate cu nava Ovidiu”, a conchis sursa citată.

 

Decizia consilierilor judeţeni

 Imediat după completarea cu o prezentare a situaţiei în privinţa îndeplinirii indicatorilor de performanţă (până în luna aprilie) de către Reliana Bogdan, consilierii judeţeni au dat verdictul. Atât PND-ista Simona Drăghincescu, precum şi PNL-istul Florin Cîrligea, cât şi preşedintele CJ Brăila Francisk Chiriac s-au arătat total deranjaţi de faptul că societatea continuă să fie pe minus şi au propus dizolvarea acesteia.

“Ţinând cont că această societate este un SRL şi că nu trebuie să o judecăm doar după obiectul de activitate, ci şi din punct de vedere al indicatorilor tehnico-economici, ei bine, aceştia, pe anul 2016, pentru mine ca manager, ca preşedinte al AGA spun următorul lucru: în anul 2016 societatea a cheltuit 1,2 miliarde lei vechi şi a adus venituri de 35.503 lei. Asta înseamnă că este pe pierdere. Citesc  şi din raportul Curţii de Conturi de anul trecut şi vă spun în felul următor: în anul 2014 societatea a avut venituri de 2.658 lei, a avut cheltuieli de 29.495 lei, pierderi de 26.837 lei. Trec la 2015. A avut venituri de 5.602 lei, cheltuieli de 87.440, pierderi de 81.838 lei. Ianuarie - mai 2016: venituri - 5.425 lei, cheltuieli - 74.800 lei, pierderi - 69.375 lei. Ca obiect de activitate societatea a fost creată cu scopul de a i se da în administrare anumite facilităţi pentru a deveni  profitabilă. Eu vă spun că şi dacă îi dăm Hotelul Tineretului în momentul de faţă, spre administrare, nu o să scoată un leu cu el, pentru că este praf. Trebuie să găsim soluţiile sau banii prin care acesta să devină funcţional  şi abia după aceea să îl punem în administrarea unui serviciu sau a unei societăţi. Deci chiar dacă vă dăm, stimată doamnă, în administrare anumite locaţii, o să fim în aceeaşi situaţie. La fel putem spune şi despre Nava Ovidiu”, a comentat Chiriac.

Interesantă a fost poziţia liberalului Vasile Cortez care a cerut lămuriri de la şeful CJ în privinţa viitorului magazinului de suveniruri, dar şi al turismului la Brăila după închiderea societăţii.
Şeful CJ Brăila a ţinut să puncteze că Punctul de Informare Turistică va fi preluat de viitorul Serviciu de Utilitate Publică al Judeţului, pe care vrea să îl propună spre aprobare cel târziu în luna aprilie.

În cele din urmă consilierii au aprobat dizolvarea SC Rocreativ Trade SRL cu 22 voturi pentru şi o abţinere a liberalului Vasile Constantin Varga. De asemenea, au aprobat descărcarea de gestiune a companiei, însă de această dată cu o abţinere a liberalului Dănuţ Lungu.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro